۱۳۹۷/۱۰/۰۳

eBiz's Post

طرف سوم در کسب و کارهای ایران

محمد هادی موقعی

در نوشته های گذشته به راز ارزش آفرینی 5 شرکت از 10 شرکت ارزشمند جهان اشاره کردیم. این راز در تبدیل محصول و خدمت به پلت فرم نهفته است.

طرف های سوم اشخاص و شرکت هایی
هستند که در معامله اصلی نقشی ندارند؛ ولی در افزایش فروش طرف اول و تسهیل در خدمت رسانی به طرف دوم ایفای نقش و منافع خود را برداشت می کنند.

تکنیک دستیابی به فن آوری پلت فرم چند وجهی(Multisided Platform) یا همان MSP ها در 4 مرحله و یا روش های متوالی نهفته است. اولین آن ها گشایش درب ها به روی طرف های سوم در معاملات و رخدادهای تجاری است. (Third Parties)

قبل از این که به تشریح مدل ها ونمونه های طرف سوم در کسب و کارهای پیشرفته ونوآورانه بپردازیم، باید گفت که این رویکرد به انواع مختلف در میان سایر کسب و کارها و شرکت ها رواج دارد. از جمله در ایران طرف های سوم در معاملات دارای نقش هایی مهم هستند ولی نکته این است که تکنیک استفاده از بستر های فراهم شده برای طرف های تجاری معاملات و طرف سوم به دلیل نبود تخصص ومهارت های تبدیل به پلت فرم همواره شرکت ها و بنگاه های تجاری ایران از پلت فرم های چند وجهی محروم بوده اند.
به نمونه هایی از نقش طرف های سوم در معاملات و کسب و کارهای ایران توجه کنید:

نمونه اول
طرف اول: شرکت ایران خودرو
طرف دوم: خریداران خودرو
طرف سوم: بانک دریافت کننده مبالغ ثبت نام
نوع طرف سوم: فراهم کنندگان ( Third party providers)

نمونه دوم:
طرف اول: بانک ملی ایران
طرف دوم: وام گیرندگان
طرف سوم: شرکت وصول مطالبات
نوع طرف سوم: محصول وخدمت مکمل (Third party products and services)

نمونه سوم:
طرف اول: شرکت همکاران سیستم
طرف دوم: شرکت های خریدار نرم افزارهای جامع همکاران سیستم
طرف سوم: شرکت خدماتی نرم افزاری و فن آوری در فضای مجازی
نوع طرف سوم: توسعه دهندگان Third party developers) )

نمونه چهارم:
طرف اول: شرکت داروپخش
طرف دوم: داروخانه ها
طرف سوم: پزشکان طرف همکاری داروخانه ها
نوع طرف سوم: فراهم کنندگان( Third party providers)

نمونه پنجم:
طرف اول : باشگاه بدن سازی
طرف دوم: اعضای باشگاه
طرف سوم : باشگاه سلامت
نوع طرف سوم: محصول وخدمت مکمل (Third party products and services)

دانش، بينش و سازگاري با فراتر از دانايي

نقل و كپي مطالب فقط با ذكر منبع و كانال مجاز است

https://t.me/faradanaei
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: