۱۳۹۷/۰۹/۲۴

eBiz's Post

نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی، از آن دست نمایشگاههایی است که همه بازدیدکنندگانش فنی و تخصصی هستند. صاحبان صنایع و تولیدکنندگان و حتی بازرگانانی که دستی در ارائه کالا دارند.

بعد از واگذاری شرکت تولیدی کاغذ، سه سالی بود که به این نمایشگاه نرفته بودم.
به دنبال یافن تامین کننده ای به این نمایشگاه رفتم. جای همه شما خالی.
لذت میبردم از نوآوری های صنعتگران ایرانی و مشاهده ماشین آلاتی که آن موقع ما برای بدست آوردنش باید دست به نوآوری میزدیم ولی امروزه فراهم شده بود. حتی کالاهای مصرفی مثل بوبین رول و تیغهای برش و ... که چقدر پر دردسر تهیه میکردیم فراهم تر بودند. آن هم ایرانی اش و چقدر هم عالی.

تجدید دیداری هم با برخی از دوستان و همقطاران سابق شد و متاسف شدم از درد دلهای تلخ آنها و شرایط سختی که سپری میکنند. چه در تولید، چه در صادرات، چه در واردات
تلخ کامی که در پشت این ظاهر پر زرق و برق وجود داشت و دیده میشد بسیار آزار دهنده بود.
اما نتیجه خوبی هم گرفتم و آنچه میخواستم را یافتم.
با یک مخترع آشنا شدم که بر روی سیستمهای پردازش تصویری کار کرده بود. با یکی دو شرکت خوب دیگر هم در این زمینه آشنا شدم و به عبارتی ترکیبات پازل برای ساختن ماشینی که در ذهن دارم تکمیل شد.
ماشین یا شاید بهتر است بگویم ربات (چون حرکات متعدد و متنوع بسیار زیادی دارد که همگی با کامپیوتر و نرم افزار کنترل میشوند) که به هوش مصنوعی هم مجهز است.
رباتی که تغییر بسیار بزرگی را در صنعتی خاص رقم خواهد زد و خدمتی که ارائه خواهد شد بسیار به نفع مردم و اجتماع خواهد شد.
در صنعت کار کردن، این حسن را نیز دارد که با ابزارهای مکانیک و الکترومکانیک هم تا حدودی آشنا میشوی و بهتر میتوانی انتظاراتت را با کمک متخصصان این امر پرورش دهی. کافی است مثل من علاقه اتوماسیون هم داشته باشی آنوقت نور علی نور است و در طراحی هم میتوان با متخصصان هم صحبت شد.

در طول ایام آتی ملاقاتهایی را همه این اجزای پازل خواهم داشت تا با ترکیب محصولات و خدماتشان رباتم را بسازم.
و صد البته اینکه به ایکامرس هم مربوط است.

فعلا دنبال بررسی موانع قانونی کار هستم تا با دست پر سرمایه گذاران را جذب کنم. چقدر هم برای نوع خاصی از سرمایه گذاران جذاب خواهد بود.
مکانیزم بازارش توسط مقرراتی محدودیتهایی دارد که اول باید برای آنها چاره اندیشی کنم.
در موردش خواهید شنید.

#کسب_و_کار

Mojahedi.ir
@AlirezaMojahedi
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: