۱۳۹۷/۰۸/۲۳

eBiz's Post

پیرو این خبری که در یکی از کانالها منتشر شده و به دستم رسید لازم دیدم توضیحاتی را اضافه کنم که شاید برای شما جالب باشد.

اول آنکه واقعا نمیدانم چهارمین است یا همانی است که بود ولی عرض کنم که این داروخانه اولین بار 5 سال پیش راه افتاد. در دبی البته. که فیلم آن داروخانه را میتوانید در اینجا ببینید:
https://www.youtube.com/watch?v=j-bNu1yICMw

این هم فیلم شرکت آمنی سل که سازنده آن رباتهای داروخانه ای است:
https://www.youtube.com/watch?v=BOnsjpp6a_g

شرکتهای بسیاری در حال حاضر روی اتوماسیون مرحله PICK ایکامرس کار میکنند. و بخصوص رباتهای این کار و رباتهای داروخانه.
مثل این شرکت که حتی تا مرحله بعدی یعنی PACK را هم پوشش میدهد:
https://www.youtube.com/watch?v=cieNyKSAig8

یا مثل این شرکت که حتی مراحل مربوط به آماده سازی توزیع دارو بین بیماران یک بیمارستان را نیز انجام میدهد (یعنی در حد یک قرص و نیاز مصرفی هر بیمار در طول شبانه روز مراقبت در بیمارستان):
https://www.youtube.com/watch?v=sXBWB1wQm20

با اینکه موضوع مربوط به انبارداری و نگهداری کالا است، ولی به علت آنکه خروجی کالا با حداقل تعداد (یک واحد) و در دفعات بسیار زیاد صرفا ناشی از یک فعالیت خرده فروشی بزرگ میتواند صورت بگیرد، برای همین این راهکارها در قالب راهکارهای ایکامرس عرضه میشوند.

در ایکامرس یک بحث مفصلی داریم به اسم آمنی چنل Omni Channel که هدف آن شناسایی مشتری و رفتار متناسب با سوابق و خواسته هایش در تمامی نقاط عرضه کالا از جمله وب رومینگ و شو رومینگها است که در ترکیب جدید و رو به رشد فروش آنلاین و آفلاین و اهمیت یافتن شعبات زنجیره ای بحث روز ایکامرس است.
نقطه قوتی که والمارت ظاهرا به همان طریق میخواهد از آمازون پیش بیفتد و آمازون را وادار کرده شعبات فیزیکی خود را زیاد کند (منظور آمازون گو نیست) که کاربرد دیگری نیز دارند. (برای جمع آوری مرجوعی ها و یا استفاده به عنوان Pickup Points یا نقاط تحویل کالا.

#ویدئو #کسب_و_کار
Mojahedi.ir
@AlirezaMojahedi
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: