۱۳۹۹/۰۸/۰۵

eBiz's Post

حتما شما هم ماجرای حکم 10 سال حبس مدیر عامل آپارات را شنیده اید:
https://bit.ly/3kwR9nv

تویت ایشان و کامنتهای زیر آن هم خواندنی است: https://bit.ly/3mnbBI5

جدا از اینکه اصل ماجرای حکم شاید خیلی به صاحب پلتفرم بودن ربطی نداشته و برخی گفته اند بیشتر به خاطر تهیه کننده بودن ایشان در تولید محتوای مذکور است، ولی چنین خبرهایی تاثیرهای منفی بسیار زیادی بر روحیه کارآفرینی میگذارد.
شخص من بعد از این همه سال کار کردن که علاقه خاصی هم به پلتفرم دارم روی پلتفرم جدیدی که دارم میسازم کمی دچار تردید شدم و معلوم نیست چند جوان که راه دیگری جز مهاجرت را نمیبینند چقدر تحت تاثیر قرار گرفته باشند و یا مایوس و دلسرد شده باشند.

همه چیز آنطور که به نظر میرسد نیست. من و شما از خیلی از مسائل پشت پرده و حاشیه ها اطلاع نداریم
بهترین کار این است که آلوده نشویم. آنکس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. کارتان را درست انجام بدهید و توکل کنید و پیش بروید.
به هر حال شناخت قوانین و مقررات یکی از الزامات راه اندازی یک کسب و کار است.  باید از قبل در نظر بگیریم که مجبوریم چه کنترلهایی را لحاظ کنیم و بهای تمام شده چقدر بیشتر از حد انتظار ما خواهد بود
فقط یک مشکل کوچک وجود دارد که تاثیری به مراتب بزرگ دارد و آن هم شفاف و مشخص نبودن تکلیف قانونی و حد مسئولیت پلتفرمها است. 
اینکه کجای دنیا چه قانونی وجود دارد خیلی در زندگی ما تاثیر نمیگذارد. اینکه ما در دایره چه قوانینی زندگی میکنیم است که مستقیم ما را تحت تاثیر قرار میدهد. پس لازم است حد مسئولیت پلتفرم و مسئولیت کاربری که در بسترش فعالیت میکند مشخص شده باشد تا در فضایی آرام و البته امن بتوان کار کرد.
ظاهرا قبلتر قوانینی هم برای این موضوع وضع شده است و لابد ایشان هم از آن استفاده کرده و بر اساس آن اعتراضی تنظیم خواهد کرد و این ماجرا در نهایت تاثیر بهتری در تعریف پلتفرم در کشورمان و حدود مسئولیتهایش باقی خواهد گذاشت.

بد نیست این مصاحبه اخیر مدیر عامل آپارات را ببینید:  https://bit.ly/3jt7jwQ

#کسب_و_کار

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: