۱۳۹۸/۱۰/۱۵

eBiz's Post

بیشتر اوقات برداشت شخصی و تصور برخی از متخصصین بازاریابی و بخصوص بازاریابی دیجیتال (بنویسم فعال در حوزه بازاریابی بهتره) از موضوع بازاریابی، حول محور تبلیغ و ترویج میگردد.
اینکه مطرح میشود چنگال به خاطر تحریمها و خروج سرمایه گذار خارجی اش تعطیل شد، قاعدتا نباید دلیل اصلص و منطقی این اتفاق باشد
ولی انحصار شاید

اینجا را بخوانید: http://bit.ly/39I4sML
و همچنین اینجا را:
http://bit.ly/2s0KWdG

یک کسب و کار، اصلی ترین مسئله اش رقابت است نه جذب سرمایه گذار.
در اصل اگر هم به سرمایه گذار نیاز است بیشتر جنبه افزایش توان رقابتی باید مد نظر قرار گیرد.
چیزی که بسیاری از ایجاد کنندگان کسب و کارهای نوپا بیشتر فقط جنبه تامین سرمایه برای دستمزدها و تامین هزینه آگهی ها را مد نظر قرار میدهد
در رقابت، یک کسب و کار با چندین موضوع جدی مواجه است که توصیه میکنم در مورد 5 نیروی رقابتی پورتر مطالعه کنید.
بزرگترین و اصلی ترین سوالی که هر کسب و کاری باید پاسخ بدهد این است که چه نیازی را دارد رفع میکند و چرا باید انتخاب شود؟
به عبارتی ساده تر مردم چرا باید از تو بخرند؟ یا چرا باید کالای تو را بخرند؟
اگر چنگال سودآوری خوبی داشته است، یعنی مردم او را ترجیح میداده اند. پس با خروج یک سرمایه گذار، چندین سرمایه گذار داوطلب دیگر باید در صف باشند
برای سود آوری باید فروش بیشتری داشت و برای فروش بیشتر باید ارتباط موثرتر و قویتری با مشتری برقرار نمود.
مشتری لزوما کسی نیست که الان دارد خرید میکند. مشتری فعال نشده هم میتواند فعال شود.
نگهداری مشتری از جذب آن هم سخت تر است. و عمدتا از این ناحیه است که کسب و کارها آسیب میبینند
در مباحث بازاریابی بحث بسیار حرفه ای وجود دارد به عنوان سمپلینگ یا عرضه نمونه. گاها علاوه بر شناسایی سلایق و در فاز تحقیقات بازار، به فعال کردن مشتری غیر فعال هم کمک میکند. چیزی که باعث شد موضوعی تحت عنوان فریمیوم یا ارائه فرصت استفاده رایگان شکل بگیرد. گام مهمی که گام بعدی اش یعنی حفظ ارتباط و وفادار کردن مشتری شناسایی شده مهمتر هم هست
شما برای حفط وفاداری و حفظ رضایت مشتریان دوره ای یا مشتریان دائمی یا مشتریانی که برای تست خدمات، سراغ شما آمده اند چه برنامه هایی طراحی کرده اید؟
چرا یک نفر باید باز هم به سراغ شما بیاید؟
این سوال مهم اغلب مورد توجه قرار نمیگیرد. پاسخش در اصل همان مزیت رقابتی شماست

واقعیت این است که ریشه بیشتر مشکلات قبل از آنکه به بیرون از سازمان مربوط باشد، درون سازمانی و از جنس سیاستگذاری ها و تدبیر است.
سعی کنید روی مشتریانتان متمرکز شوید

#کسب_و_کار

AlirezaMojahedi.com
t.me/AlirezaMojahedi
ble.im/eBizz
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: