۱۴۰۰/۰۹/۲۲

eBiz's Post

از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان که این متاورس و فرصتهای بسیاری که از نظر من بسیار بسیار جذاب هستند اشتیاق خاصی در من ایجاد کرده که در موردش دست به کار شوم. فضا به قدری برایم جذاب و پر از ایده و خلاقیت است که خیلی از کارهای دیگر در کنارش فاقد قدرت کافی برای ایجاد کشش در من هستند.
اطلاعاتم برای فراهم آوردن ابزار و شناخت حدود در این بستر و امکاناتی که دارد کافی نیست و لازم است تجربه زنده ای هم ازش داشته باشم تا بهتر بشناسم.
البته سالهای حدودا 82-83 برای بازی های سه بعدی مجازی و البته زنده بر روی اینترنت نمونه هایی داشت ارائه میشد. هنوز این بازی ها خیلی ابتدایی بودند. الان واقعا پیشرفت بزرگی رخ داده است. بازی هایی که به شهروندان مجازی یا زندگی ثانویه شهرت میافتند.
کم کم تعداد این بازی ها زیادتر شد و با رشد گرافیک پیشرفتهای زیادتری هم کردند. حتی روی کنسولهای بازی و از جمله PSP هم رشد کردند.
بازی هایی مثل Sims از ادامه Sim City را اگر مثل من اهل بازی باشید باید به خاطر داشته باشید. که البته نسخه های آفلاینش هم کار میکرد و لازم نبود حتما آنرا زنده بازی کنید ولی این دسته از بازی ها موضوع اصلی من نیستند.
اینها نمونه های ابتدایی بازی های همزمان آنلاین بودند. همگی در اصل در فضای دو بعدی با گرافیک 3 بعدی بودند. بعدها بازی هایی که در عدم حضور ما نیز جریان داشت و در اصل شبیه ساز زندگی بودند پدید آمدند. بازیکنان در آنجا با امتیازهایشان میتوانستند ماشین بخرند، لباس بخرند و معاشرت کنند و حتی معامله کرده و امتیاز تبادل کنند. به نوعی ارز دیجیتالی خاص بازی! گرچه برای ما سرعت اینترنت به قدری کند بود که از خیر بازی های آنلاین با گرافیک بالا میگذشتیم.
حتی سال 2009 فیلمی هم آمد با نام Gamer که من همیشه در کلاسهایی که بعدا در موضوع بازاریابی دیجیتال و ... از سال 88 داشتم به آن اشاره میکردم. عنوانش این بود که Who's playing You
دعوت میکنم آن را حتما ببینید. دو سه فیلم دیگر هم در این خصوص هستند ولی پیام داخل این فیلم بسیار عمیق تر است.
متاورس در اصل ادامه همان مسیر است که تکنولوژی های جدیدی چون VR و AR و هوش مصنوعی در کنار اینترنت پر سرعت و 5G به جذابیت و قدرت آن افزوده اند و فرصتها و دسترسی پذیری بیشتری را پیش آورده اند. دسترسی پذیری که با ارزانتر شدن تجهیزات مورد نیازش به سرعت در حال افزایش است.
دارم به ایجاد فروشگاههایی در دنیای متاورس فکر میکنم که سفارشات هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی تحویل دهد.
از حالا آمده شوید که فردا فروشگاه شما را هم در فضای متاورس با قابلیت تراکنش با ارزهای دیجیتالی تقدیم کنم.
دنیای e-Commerce با سرعت در حال رشد است.
خدا را چه دیدید. شاید به قول آن برچسبی که روی آیینه بغل ماشین زده میشود: تصاویر از چیزی که دیده میشوند نزدیکترند

#کسب_و_کار

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: