۱۴۰۰/۰۸/۱۲

eBiz's Post

ادامه از پست قبلی:
... شماره های بعدی مجله رایانه که نسخه الکترونیکی اش را منتشر میکرد را در داخل BBSList منتشر کردم که برای همه ما جذاب و جالب بود. (تصویر چهارم) خود سایت BBSList را در تصویر پنجم میبینید.
آن موقع هنوز یونی کد نبود برای همین ویندوزهای فارسی شده هر کدام کدهای کرکتر خودشان را داشتند. مثلا اگر در ویندوز صابرین فارسی مینوشتیم یک نفر که ویندوزش سینا بود نمیتوانست آنرا بخواند. چه فایل باشد چه صفحه وب چه برنامه ویندوزی. برای همین هم کرکترهای اون صفحه را نمیتوانید بخوانید! تا اینکه یونی کد آمد و همه نفس تازه ای کشیدیم.
کم کم که اینترنت در اختیارمان قرار گرفت و ما هم دسترسی پیدا کردیم نسخه بهینه تری از سایت قبلی را اینبار برای مخاطبین جهان گستر به اسم NetsList ایجاد کردم. (تصویر ششم)
تا اینکه تقریبا سال 1378 اولین سایت با قابلیت سفارش گیری را برای کسب و کار کاغذ خودم به اسم رادان منتشر کردم و بعدها در سال 1380 همزمان با اتصالش به درگاه اینترنتی بانک ملی (از اولین درگاههای آنلاین کشور بود) کلا ورژن پیشرفته تری از فروشگاه انلاین را راه اندازی کردم که نیاز به کد نویسی های بهتری داشت و کار من نبود و برای همین از دوستان برنامه نویس کمک گرفتم. ولی طراحی موضوع کلا با خودم بود چون تنها تجربه مشابهش آمازون بود و من باید خیلی از ایده ها را برای اجرایی شدن طراحی و به عبارتی خلق میکردم و فرایندهایشان را در میاوردم تا برنامه نویسان آنرا پیاده کنند.

یادش بخیر
روزگاری بود. با همه کم و کسری هایی که بود و تکنولوژیها تازه داشتند معرفی میشدند ولی خوشحال و امیدوار سخت در تلاش بودیم.
برخی از فعالیتهای بعد از این دوران را مجله نگاه شرقی تحت عنوان تاریخچه تبلیغات اینترنتی ایران از من منتشر کرده است که اینجا اشاره کردم:
https://t.me/alirezamojahedi/91
تصاویری هم از برخی از این بریده جراید را در اینستاگرامم درج کرده ام:
https://www.instagram.com/p/7zWXnrqVaK/

#اجتماعی #کسب_و_کار #تجارت_الکترونیکی #بازاریابی_دیجیتال

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: