۱۴۰۰/۰۸/۱۷

eBiz's Post

ادامه مطلب قبل

اولین قدم برای استفاده از ابزار سرچ کنسول ثبت سایت یا دامنه در این ابزار و تایید هویت ما به عنوان مالک آن است. برای این کار دو روش پیش‌ روی ماست که در یکی از آن‌ها آدرس‌های مشخصی ثبت و تایید شده و در دیگری دامنه اصلی و تمام آدرس‌ها و زیردامنه‌های آن در دسترس شما قرار می‌گیرد.

روش اول : باید کادر قرار گرفته شده در بخش URL prefix آدرس سایت خود را وارد نمایید. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید. در نظر داشته باشید که باید آدرس سایت خود را به صورت کامل و به حالت https://www.farsiz.com وارد نمایید. بدین ترتیب تنها URL وارد شده تحت پروتکل مشخص شده ثبت می شود. در نتیجه شما باید برای اضافه کردن زیر دامنه ها یا پروتکل های دیگر به صورت جداگانه اقدام نمایید. تصویر شماره 1

روش دوم نیز دوباره نام دامنه خود را در باکس قرار گرفته در بخش Domain وارد کرده و سپس روی دکمه Continue کلیک می کنید. در این روش دیگر نیازی به افزودن زیر دامنه های دیگر سایت یا پروتکل های دیگر نمی باشد. در زمان ثبت سایت در کنسول گوگل از این طریق تمامی این زیر دامنه ها یا پروتکل ها نیز برای شما در نظر گرفته می شود. در نتیجه شما باید آدرس سایت خود را به صورت farsiz.com وارد نمایید. برای ثبت مالکیت از این طریق باید از DNS record استفاده شود.

در نظر داشته باشید که اگر پیش تر سایتی را در سرچ کنسول گوگل ثبت کرده اید، با تصویر شماره 1 رو به رو نمی شوید. به همین دلیل در صورت تمایل به ثبت سایت جدید خود در کنسول گوگل خود می توانید از داخل محیط سرچ کنسول اقدام نمایید.

حالا باید به گوگل اثبات کنیم که این سایت متعلق به ما است.برای این کار چند راه وجود دارد.روش پیشنهادی خود گوگل استفاده از فایل HTML است. تصویر شماره2


روش یک استفاده از فایل HTML :تصویر شماره 3
اول از همه فایلی که سرچ کنسول در اختیار شما قرار داده مانند تصویر شماره 3 دانلود کنید و بعد کنترل پنل هاست خود شوید و فایل HTML را در پوشه public_html آپلود کنید.
دوباره وارد سرچ کنسول شوید و روی دکمه VERIFY کلیک نمایید.

روش دوش HTML tag : تصویر شماره 4
تگ HTML سرچ کنسول در اختیار شما قرار داده است را کپی کنید و بعد وارد ویراشگر صفحه اصلی سایت خود شوید و HTML tag را در قسمت Head صفحه قرار دهید و بعد دوباره وارد سرچ کنسول شوید روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

روش سوم Google Analytics: تصویر شماره 5
اول از همه باید در Google Analytics ثبت نام کرده باشید و بعد وارد سرچ کنسول شوید و فقط کافی است در قسمت Google Analytics روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

روش چهارم Google Tag Manager : تصویر شماره 6
اول از همه باید در Google Tag Manager حساب داشته باشید و بعد سطح دسترسیتان باید مدیریتی باشد. وبعد وارد سرچ کنسول شوید و در قسمت Google Tag Manager روی دکمه VERIFY کیلک نمایید.

روش پنجم Domain name provider : تصویر شماره 7

در قسمت Domain name provider رکورد TXT را کپی کنید و بعد یک رکورد TXT در هاست خود تعرف کنید و متنی را که کپی کرده اید در قسمت DNS configuration سی پنل هاست خود قرار دهید و بعد وارد سرچ کنسول شوید و روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

وبعد از اینکه مالکیت سایت خود را به گوگل معرفی کردید وارد پنل اصلی سرچ کنسول می شوید که در مطالب آینده برای شما امکانات این ابزار را توضیح خواهم داد.



#سئو
#SEO


t.me/jamaldev
linkedin.com/in/jamal1364
instagram.com/jamal13647850
twitter.com/jamal13647850
jamal13647850@gmail.com
@jamal13647850
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: