۱۴۰۰/۰۵/۲۴

eBiz's Post

جاباما یک ماه تعلیق شد

سایت #جاباما که با مجوز بند ب #علی_بابا شروع به فعالیت در زمینه #گردشگری کرده بود نامه‌ای از وزارت میراث فرهنگی کشور دریافت کرده که در آن به تعلیق یک ماهه «جاباما» اشاره شده است. در این نامه علت این تعلیقی یک ماهه اجاره اماکن گردشگری و اقامتگاه‌های فاقد مجوز اعلام و تاکید شده که این شرکت باید در زمان تعلیق از قبول تعهدات جدید خودداری نماید. با این حال جاباما می‌گوید اقدامی که وزارت میراث فرهنگی انجام می‌دهد پاک کردن صورت مساله‌ای است که تنها باعث هرج و مرج در بازار می‌شود و دستاوردش پاشیدن نمک بیشتر روی زخم بازار گردشگری #آنلاین است؛ بازاری که به تعبیر آنها، نهادهای دولتی در آن کمترین کار را برای رشد و توسعه‌اش انجام داده‌اند.

«احمد ایزدپور» مدیرعامل جاباما می‌گوید که آن‌ها مشکلی با مجوز و مجوزدهی ندارند: «ما فروشنده هستیم و زمانی که به ما گفته شد باید اقامتگاه‌ها دارای مجوز باشند ما به تمامی اقامتگاه‌ها گفتیم این درخواست از سوی وزارتخانه آمده و باید انجام شود. ما با مجوز دایر کردن مشکل نداریم اما روشی که هم‌اکنون دولت پیش گرفته روش شکست خورده‌ای است.» او می‌گوید جاباما بیشتر از ۵ سال است که فعالیت دارد و این مشکلات یک شبه به وجود نیامده که دولت ناگهان روی آن دست گذاشته است: «تبصره‌ها و موارد گوناگونی بر مجوزدهی به این اماکن وجود دارد اما دستورالعمل واحد و یکسانی شکل نگرفته که بتوان در چارچوب آن حرکت کرد.»

ایزدپور می‌گوید دولت در زمینه گردشگری آنلاین بسیار ناقص عمل کرده و حالا به جای آنکه بگذارد بازیگران این عرصه به آن جان بدهند، قصد تخریب این بازار را هم دارد: «امیدوارم روزی برسد که کمترین دخالت‌ها از سوی نهادها انجام شود. بازار گردشگری به اندازه کافی به خاطر #کرونا زخمی شده و این موارد دقیقا مصداق نمک روی زخم است.»


@shanbemag

ادامه این گزارش را در شنبه‌پرس بخوانید

https://shanbepress.com/?p=14677
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: