در مورد دنیای بعد از کرونا یا همان پسا کرونا حرف و حدیث بسیار است.
قطعا بسیاری از ذهنیتها را به مسائل تغییر خواهد داد و رویکرد جدیدی رواج خواهد یافت که خودش منشا تحول بسیاری خواهد شد. چون این اتفاق کل دنیا را تحت تاثیر قرار داد
به نظر من تحول دیجیتالی سرعت خواهد گرفت. تحول دیجیتالی با خودش تغییرات بسیاری را در خیلی از چهارچوبهای ذهنی به دنبال خواهد داشت که بستر را برای جهش تکنولوژیک فراهم خواهد کرد.
اقبال به راه اندازی فروشگاههای اینترنتی یا فراهم کردن قابلیت فروش آنلاین به هر طریقی بیشتر خواهد شد.
بماند که بلای اخیر نشان داد که چقدر در مدریریت فروشگاههای اینترنتی ضعیف هستیم. یکی تا آخر تعطیلات تعطیل بود، یکی همه کالاهایش را دسترسی نداشت، یکی تامین کننده اش تعطیل بود و ... صدها دلیل دیگر برای عدم تامین و ارسال به موقع سفارشات
یکی از علتهای اصلی این نارسایی ها این است که اغلب ما، تجارت الکترونیکی را در فروشگاه اینترنتی خلاصه میکنیم. در حالیکه فروشگاه اینترنتی با همه پیچیدگی ها و مسائل ریز و درشتی که در دل خودش دارد (و خیلی ها به همانها هم واقف نیستیم) فقط بخش سفارش گیری خودکار (یا همان سلف سرویس) و کاتالوگ آنلاین محصولات است و شاید کمی هم خودکار سازی ارتباط با مشتری.
بماند که تجارت الکترونیکی تمامی مسائل مدیریت، مدیریت مالی، تولید، تامین، خرید، بازاریابی، بسته بندی، فرایندها، مدیریت کیفیت، منابع انسانی، فروش، لجستیک و .... را در دل خودش جا داده و برای همین هم بسیار گسترده تر از یک فروشگاه اینترنتی است.
در این میان به نظر من بهترین فرصت رشد، برای بازاریابان حرفه ای حوزه بازاریابی دیجیتال فراهم خواهد شد. حجم فرصتهای این تخصص به مقدار قابل توجهی رشد خواهد کرد. برنده کسانی خواهند بود که حرفه ای تر و با تسلط به دانش بازاریابی امور مربوط به بازاریابی دیجیتال مشتریانشان را انجام دهند
چرا اینها برنده اند؟ چون کیفیت کارشان بالا رفته و رضایت بیشتری برای مشتریانشان ایجاد خواهند کرد و گوی سبقت را از بقیه خواهند ربود.
گرچه فضای تبلیغات اینترنتی هنوز به حد کافی گسترش نیافته است و در کوتاه مدت هم توقع زیادی نمیرود که اتفاقی رخ دهد.
#کسب_و_کار
AlirezaMojahedi.com
t.me/s/AlirezaMojahedi
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر