۱۳۹۸/۰۹/۱۸

eBiz's Post

چقدر حرف برای گفتم دارم و مجبورم سکوت کنم
حیف و صد حیف
نه برای اینکه مجبورم سکوت کنم. بلکه برای همان موضوعاتی که مجبور میشوی به خاطرش بخواهی حرف بزنی و نقدی وارد کنی

خیلی از تریبون دارها نمیدانند و فکر میکنند که میدانند.
تریبونهایی هم که دست افراد با سواد و دارای دانش می افتد داغ دل را تازه میکند
برای داشتن تریبون هم باید همرنگ شوی
کار بسیار سختی است و به عبارتی کار هر کسی نیست. من شخصا هرگز نمیتوانستم و نخواستم. برای همین هم هنرپیشگی را جزو مشاغل سخت میدانم. در جلد دیگری بودن. در نقش دیگر کسی بودن
اگر هم تریبون نداشته باشی صدایت شنیده نمیشود. انگار که نیستی.
پارادوکس و تضاد عجیبی وجود دارد

حیف است واقعا

جمله معروف رنه دکارت در دو قرن قبل که گفت "می اندیشم پس هستم" تکانه بزرگی بود برای بشریت
چه آن زمان در دوران جاهلیت تفکر بشریت، چه در حال حاضر
امروزه در این جغرافیا، اندیشه هایمان حد و مرز دارد. اندیشه هایمان باید در تایید چیزی باشد. نقد آن چیز به نیستی منجر میشود.
اگر هم نیاندیشم، پس نیستم
در نهایت میبینی که بین دو نیستی هستی. نه آن نیستی که مولانا اشاره میکند. بلکه نیستی یک هستی از جنس اندیشه

جامعه ای که نتیجه اندیشه ها را از قبل دیکته کرده باشد و خارج از آن نتیجه ممنوع باشد فاقد اندیشه آزاد خواهد شد.
تریبونهای نمایشی هم برای همین کاری از پیش نمیبرند
اندیشه ات آزاد نباشد بال و پر نمیگیرد، خلاق نمی شود، سخنش تغییری ایجاد نمیکند،حال را نمیتواند نقد کند که به آینده معیوبی که در وضع حال مستتر است اشاره کند و آنرا روشن کند و اصلاح کند و ما بی خبر، به آرامی در میان رود پر خروش به سمت آبشار نزدیک میشویم.
بر حسب تصادف این ویدئو را بعد از اشتراک جناب خرم دل در تویتر دیدم. در تایید عرائضم است .
دوست دارم این ویدئو از برنامه پخش شده زاویه در شبکه چهار را یکبار دیگر ببینید. میتوانید از دقیقه 16 تماشا کنید:
https://www.telewebion.com/episode/2163085
در تایید عرائضم است. موضوعی که در کلاسهایم برای روشن شدن اذهان دانشجویان معمولا مطرح میکنم. دعوت به زنده نگه داشتن اندیشیدن

پ.ن.: تصویری از مجلس در حالیکه رئیس جمهور در حال نطق درباره بودجه سال 99 کشور بود و قریب به اتفاق نمایندگان مشغول صحبت با همدیگر یا بازی! با موبایلشان بودند را همه دیده اید

پ.ن.2: نمیدونم چرا یاد اینماد بی خاصیت افتادم، در حالیکه در جلسه ای جناب امیری از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیشنهاد داده اند که با پاپ آپ نشان دهیم این سایت تخلف کرده است http://bit.ly/2LCcxIv کسی اونجا یادش نبود بگه این اینماد بی خاصیت پس کارش چیه؟

#کسب_و_کار

AlirezaMojahedi.com
@AlirezaMojahedi
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: