۱۳۹۸/۰۹/۲۰

eBiz's Post

گزارش عملکرد دیجی‌کالا که قرار است نسخه کامل آن فردا منتشر شود نشان می‌دهد که این فروشگاه ۲۰ میلیون بازدید‌کننده ماهانه دارد. همین آمار هم باعث شده تا براساس گزارش عملکرد نیم‌سال اول ۱۳۹۸ نام این فروشگاه در لیست پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و البته خاورمیانه قرار بگیرد.

به گزارش @peivast براساس گزارش عملکرد ۶ ماه اول سال ۹۸، ۹۶ درصد سفارش‌های دیجی‌کالا در شهریور ماه سال جاری به موقع تحویل مشتریان این فروشگاه شده است. این درحالی است که هنوز برخی کاربران نسبت به تاخیر ارسال سفارش‌هایشان انتقاد‌هایی مطرح می‌کنند.

سعید محمدی در پاسخ به سوال @peivast در مورد چرایی انتقاد برخی کاربران در مورد تاخیر در ارسال سفارش‌ها گفت: «به خاطر محدودیت‌هایی که در زمینه حضور شرکت‌های خارجی در ایران وجود دارد ما در حال ساختن این صنعت هستیم. سال گذشته نرخ زمان ارسال به موقع سفارش‌ها به مشتریان بسیار پایین بود اما امسال سعی کردیم با مجموعه پروژه‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی زمان به موقع ارسال سفارش‌ها را بهبود ببخشیم.»


براساس گزارش عملکرد دیجی‌کالا در نیمه اول سال ۱۳۹۸ فروش خالص ریالی دیجی‌کالا در ۸ سال گذشته به طور متوسط هر سال رشد داشته است که عدد دقیق آن در مراسم آتی اعلام خواهد شد. به باور سعید محمدی این رشد که حتی از سال گذشته هم بیشتر است به عوامل مختلفی وابسته است که شاید یکی از این عوامل شریک شدن این فروشگاه‌ با کسب‌وکارهای دیگر باشد در قالب مارکت پلیس باشد.

محمدی این رشد را تنها رشد دیجی‌کالا نمی‌داند بلکه آن را نتیجه شریک شدن با ۳۰هزار کسب‌وکار عنوان می‌کند. به باور او این شراکت و هم‌افزایی چنین رشدی را برای دیجی‌کالا رقم زده است.

او در واکنش به نارضایتی گروهی از فروشندگان از مارکت پلیس دیجی‌کالا گفت: «ما با یک جامعه بزرگ ۳۰ هزار فروشنده روبه‌رو هستیم که غریب به اتفاق آنها از بیزنسی که روی این پلتفرم انجام می‌دهند راضی هستند اما نمی‌توان نادیده گرفت که گروهی از کار با ما ناراضی باشند.»

محمدی همچنین تنظیم نامه اعتراضی گروهی از فروشندگان دیجی‌کالا را سازمان‌دهی شده می‌داند و اعلام می‌کند که در همان زمان دیجی‌کالا با ارسال نامه‌ای به تمامی فروشندگان خود سعی کرده به دغدغه و نگرانی آنها پاسخ دهد.


او در پاسخ به این سوال @peivast که چقدر نداشتن رقیب در بازار باعث می‌شود آنها سیاست‌های خود در این بازار را اعمال کنند توضیح داد: «من این حرف را قبول ندارم که ما رقیبی در بازار نداریم، براساس آماری که در این گزارش هم اعلام شده نزدیک به ۳۱ هزار فروشگاه آنلاین در کل کشور وجود دارد و این یعنی ما فرصتی را از بقیه نگرفته‌ایم.»


تنوع در ارائه کالا از دیگر بخش‌هایی است که گزارش دیجی‌کالا از رشد آن خبر می‌دهد. تعداد کالاهای جدیدی که در نیمه اول سال ۱۳۹۸ به این فروشگاه اضافه شده ۵۴۰هزار کالا بوده و کل تنوع کالا در آن نیز برابر با یک میلیون و ۷۰۰هزار و ۱۵۴ کالا اعلام شده است.

براساس این گزارش در حال‌حاضر ۱۱هزار ۱۳۲ روستای کشور از دیجی‌کالا خرید‌ کرده‌اند که سعید محمدی این آمار را باعث مباهات دیجی‌کالا می‌داند و اینکه حالا شرایطی فراهم شده تا تمامی کاربران در کل کشور به صورت برابر از خدمات یک شرکت استفاده کنند.

به گفته محمدی طولانی‌ترین مسیر تحویل سفارش این فروشگاه یک «دسته بازی» به روستای پسا‌بندر بوده که هزار و ۸۹۴ کیلیومتر تا مرکز پردازش دیجی‌کالا فاصله داشته است.

محمدی از برنامه جدی این شرکت برای مقابله با کالاهای تقلبی خبر می‌دهد و می‌گوید: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴ صدم درصد کالاهای عرضه شده در این فروشگاه تقلبی بوده است؛ یعنی ۴ کالا از ۱۰ هزار کالا.

محمدی بر این باور است که این گزارش عملکرد نیم‌سال ۹۸ دیجی‌کالا تنها در مورد این شرکت نیست و می‌تواند اطلاعات جالب و مفیدی برای دیگران در حوزه‌های مختلف از فروش کالا تا ارسال مرسلات به دور افتاده‌ترین روستا به همراه داشته باشد.


@peivast

خبر را می‌توانید از طریق لینک زیر بخوانید:
http://pvst.ir/digireport
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: