۱۳۹۸/۰۴/۲۹

eBiz's Post

بازنشر از این رشته توییت

خیلی از استارت‌آپ‌ها موضوع تقلب (fraud)رو جدی نمی‌گیرند. من چندتا نمونه براتون می‌گم که بدونید یک سری از کاربران چقدر کلاهبرداری کردن و گاهی خطر ساز شدن:

1.. توی دیجی‌کالا طرف آیفون می‌خریده و قطعاتش رو عوض می‌کرده جای کالای معیوب پس می‌داده، دفعه چهارم دستگیر شد
2. توی دیجی‌استایل یه خانمی لباس‌های گرون می‌خرید و تگ اونا رو به لباس‌های ارزون می‌زد و پس می‌داد
3. توی پیمنت ۲۴ به اسم شرکت آگهی استخدام می‌زدن می‌گفتن برو ثبت‌نام کن یوز پست رو بده، بعد با اکانتش از کارت دزدی خرید می‌کردن.
4.یه تیم کلاهبرداری از شرکت‌های نرم‌افزاری شکل دادن، به این صورت که من به عنوان بازاریاب به شما مراجعه می‌کنم و می‌گم فلان قراردادرو با فلان شرکت جور می‌کنم برات ۲۰ درصد کمیسون می‌گیرم همونم اولم پولم رو بده، قبول که کردید، بعد از قرارداد شرکت پیش پرداخت می‌ده و شما میدی به بازاریاب، ولی یک ماه بعد شرکت می‌زنه زیرش و می‌گه پولم رو پس بده، گاها خسارت هم گرفته، بعد شرکت نرم‌افزاری به خاک سیاه نشسته، عدد قرارداد هم یک میلیارد تومن بوده. این کار رو ۷ بار تکرار کرده با ۷ تا شرکت و بیشتر از ۱ ملیارد تومن کلاهبرداری کرده.
این موضوعات رو جدی بگیرید
5. توی علی‌بابا بلیط هواپیما مبدا و مقصد خارجی می‌خریدن با کارت دزدی، پلیس هیچ کاری نمی‌تونه انجام بده. مثلا رم به پاریس.

مهمترین کاری که باید انجام بدید اینه که صفحه قوانین استفاده رو جدی بگیرید و با وکیل هم مشورت کنید جلوی تقلب و ضرر رو بگیرید.
ولی این دسته از کاربران بیشتر زمانی سراغ شما میان که سرو صدا کرده باشید و بزرگ شدید، معمولا خیلی کم استارت‌آپ‌های کوچک‌تر درگیر این مسایل شدن. ولی این موضوعات رو جدی بگیرید و براش آماده باشید.
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: