۱۳۸۷/۰۴/۱۳

نمونه ای از سرویس خوب مادیران

چون تلویزیونمان کمی قدیمی شده بود تصمیم داشتم روی خرید و انتخاب نوع جدیدش بررسی هایی انجام دهم.
یادم افتاد که یکی از دوستان بزرگوارم مدیر فروش اعتباری مادیران هستند (اسم نمیبرم چون شاید ایشان تمایلی به این کار نداشته باشند)
با ایشان تماس گرفتم و از من دعوت کردند تا هم دیداری تازه کنیم و هم در این خصوص صحبت کنیم. سه شنبه عصر در دفتر ایشان بودم.
البته قبل از آن در خصوص تلویزیونهایی که توسط مادیران ساخته و یا عرضه میشود مطالعاتی انجام داده بودم ولی چون در مورد سایزها شناخت خوبی نداشتم با توجه به صحبتهایی که شد برای انتخاب بهتر با هم به نمایشگاه محصولات رفتیم و نمونه ها را دیدم و در نهایت مدلی را انتخاب کردم.
از ایشان در مورد زمان تحویل سوال کردم که فرمودند: "با اینکه من خودم عازم سفر هستم ولی بعد از انجام کارهای اداری فردا اصولا تا ساعت 13 فردا تلویزیونت را تحویل میگیری بعد هم زنگ بزنی برای نصبش می آیند". البته هر دو معتقد بودیم کارهای روتینی که به صورت سفارشی انجام شوند غالبا دچار دردسرهایی میشوند و ترجیح دادیم سفارشی صورت نگیرد تا در ضمن عملکرد شرکتش را هم به طور واقعی ارزیابی کنیم. کارهای اداری را همانجا انجام دادیم.

ساعت 12 روز چهارشنبه تلوزیون به رایگان برایم تا جلوی میز تلویزیون حمل شده بود.
برای نصبش تماس گرفتم و گفتند با توجه به اینکه قطع شدن های مکرر برق برنامه های آنان را فشرده کرده ولی تا ساعت 16 حتما می آیند.
اما ساعت 13:30 نصاب محترم در منزل ما کار نصب و تحویل رایگان آنرا آغاز کرده بود.
زنگ زدم تا از دوستم تشکر کنم که دیدم به پشتوانه سیستمی که از مدیریت خوبش برخوردار بود با خیال راحت در فرودگاه منتظر پروازش بود.

به هر حال این پست را تقدیم میکنم به همه کارکنان واحد اعتباری مادیران که با همکاری و تعامل خوبشان توانستند چنین سیستم منظم یکپارچه ای را فراهم آورند. بخصوص دوست عزیزم که با مدیریت خوبش توانسته است این تعاملات را بین کارکنان قسمت خودش فراهم آورد.

البته متاسفانه کارکنان قسمت نمایشگاه محصولات (که البته خارج از حیطه مدیریت دوست بزرگوارم بود) از آموزش کافی برخوردار نبودند و آقایی که بنده را راهنمایی میکردند ضمن آنکه برخی سایزهای صفحه نمایش را اشتباه عنوان کردند در پاسخ به سوالم در خصوص قابلیت تصویر در تصویر و چند تصویر در یک تصویر پاسخ دادند که همه مدلها این قابلیت را دارند در حالیکه مدلی که تحویل من شد فاقد این قابلیت بود و البته من فرصتی برای تعویضش نداشتم چون دیگر سورپرایز خاصیتش را از دست میداد و شادی خانواده ام کمی کمرنگ میشد و دومی برایم مهم تر بود.

و اما چرا اینها را نوشتم؟
- اول آنکه از مدیریت خوب دوستم و همکاری کارکنان واحد اعتباری مادیران تشکر کرده باشم.
- دوم آنکه یک یادآوری کوچکی باشد مبنی بر اینکه خواستن توانستن است. برای ارائه سرویس خوب به مشتری فقط کافی است اراده کنید و اراده خود را نیز باور داشته باشید.
- سوم آنکه اهمیت آموزش کارکنان بخصوص کارکنان Front Office که در مباحث مدیریت خدمات بارها به آن اشاره میکنم را یادآور شوم که غفلت از آن ممکن است فعالیت تمامی مجموعه را زیر سوال ببرد.
- چهارم آنکه مدیر زمانی کاری را پیش میبرد که از پشتیبانی خوب کارکنانش برخوردار باشد و کارکنانی مدیرشان را حمایت میکنند و یاری میرسانند که اهمیت وجودشان توسط مدیرشان درک شده باشد.
- پنجم آنکه بروم این پست را نشان بدهم تا هم تخفیف خوبی از آنها بگیرم و هم بابت حق الزحمه تبلیغ آنها خلاصه یک جورایی با هم کنار بیاییم!!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام.
ماد ایران شرکت خوبی است. اما نگاهی به شرایطش بکنید. حتی هزینه های اعتبار سنجی را هم می گیرند!
بیشتر شرایطشان نیز مبنی بر عدم انعطاف است.
به هر حال شرکت های بسیار دیگری همین کار را با شرایط ساده تر می کنند ولی خدمات ماد ایران را نمی دهند.
به عبارت خلاصه، مادیران پول این خدمات را می گیرد و البته مشتریانی مثل من هم از اینرا به کالای ارزان و کم خدمات ترجیج می دهند.