۱۳۸۵/۰۳/۰۲

تهاجم به سهم رقيب با كدام تامين كننده مطمئن!؟

خدا رو شكر كه از امروز كلاسامون شروع ميشه و كمي به ذهنم آرامش ميدم و از استرسها و فشارهاي كار دور ميشم.
تنظيم سيستم يكپارچه خدمات پس از فروشمان و تنظيم دفترچه مربوط به اون وقت و فكر و انرژي زيادي رو از من گرفت و به خودش مشغول كرد كه خوشبختانه تقريبا ديگه كارش تموم شده و به طراح تحويل شده است.
در اوايل يك حمله تجاري به يكي از بزرگترين رقبايمان هستم كه اميدوارم همه فكرها و طرحهايم درست از آب در بيايد.
اصلا نميخواهم رقيبم را حذف كنم. بلكه هدفم تهاجم به سهم بازار او اختصاص بخش اعظم سهم او به محصول شركتمان هستم و اگر به آن نقطه برسم كار در همانجا خاتمه ميابد و از امتيازاتي كه بدست مي آورم استفاده خواهم كرد.
بعد از آن براي مذاكره با رقيبم آماده ام تا به يك صلح دراز مدت برسيم تا ديگر كسي حوس نكند با استفاده از روشهاي غير تجاري به سهم بازار محصول ما آسيب برساند
پس از توافق با يكي از تامين كننده هاي يك مواد اوليه كه برايمان جنبه استراتژيك دارد بيش از يك هفته براي تنظيم يك ليست قيمت تهاجمي وقت صرف كردم و بر اساس آن نيز ساير برنامه هاي تهاجمي رو تنظيم كردم. ليست قيمت جديد از اول خرداد اعتبارش آغاز ميشد و ما چند روز قبل آنرا به دست همه رسانده بوديم ولي درست صبح همان روز تامين كننده تماس گرفت كه تغيير قيمت داده است!!!!
يكبار هم در همين جا نوشته بودم كه تا يك تضمين قوي مالي در كار نباشد نميشود روي تامين كننده هاي وطني حساب كرد ولي خودم باز اشتباه خودم را تكرار كردم.
خوشبختانه يك سناريوي جانشين خوب براي اين موقع داشتم كه به موقع به كارم آمد ولي هنوز براي اجرايي كردنش به مقدماتي احتياج دارم كه شايد يك هفته ديگر مرا عقب بياندازد. بخصوص اينكه كلاس هم دارم.
به هر حال خوب شد كه همين اول كار متوجه شديم. درست در نقطه اغاز حمله. وگرنه در وسط يك برنامه تهاجمي مستقيم چنين مشكلاتي اصلا قابل جبران نيست
فعلا بهتره ديگه به كار فكر نكنم. امتحان ميان ترم پنج شنبه در پيش است.

از وبلاگ به انديش هم به خاطر لطفش ممنونم. ايجا رو هم ببينين

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
این مشکل شما دقیقا نشون میده که اهمیت ارتباط های مختلف توی زنجیره تامین چقدر بالاست. هر چند که نظری که من میدم مثل "گفتن لنگش کن" از بیرون گود هست ولی هر چی باشه این ارتباطی که شما بهش اشاره کردین (ارتباط با یه ساپلایر کلیدی) اونقدر حیاتی هست که بخش عمده ای از توجهتون رو صرف مدیریت این ارتباط کنید. هرچند که نوشتین باهاش توافق کردین ولی خب حتما کاملا قانع نشده

ناشناس گفت...

جناب آقاي دبيري عزيز
سلام
ضمن تشکر متقابل ،باتوجه به مباحث جالب و جذاب اخير شما و ساير دوستان، فکر ميکنم الان بعد از حدود يکسال که از آشنايي مجازي با شما وساير دوستان هم لينک ميگذره ، الان وقتش شده که باب مباحثه و تضارب نظرات صاحب نظران در موضوعات مختلف علم مديريت را باز کنيم. گروه تخصصي مديريت سايت پارس درگاه هم آمادگي دارد تا ميزبان اين تبادل نظرات باشد. عين اين پيشنهاد رابراي ساير دوستان- آقاي مجاهدي،آقاي حق پرست،آقاي دوست محمدي،آقاي دشتي،آقاي آقامحمدي،آقاي آذردشتي،آقاي مسيبي،آقاي جليل خاني،آقاي موسوي،آقاي خادم،آقاي کيهاني،آقاي حسني- هم ميفرستم.
ارادتمند: آرمين خوشوقتي
- رونوشت : ساير دوستان هم لينک

ناشناس گفت...

سلام.امیدوارم همیشه درکارهاتون موفق باشید.هرازچندگاهی سری به وبلاگتون میزنم وبعضاازنوشته هاتون بهره ی بیشتری میبرم.سرفرازباشید.