موضوع هوش مصنوعی روز به روز جالبتر میشود و نگرانی های پیش می آید.
از جمله اینکه توانایی ایجاد محتوا از مقاله گرفته تا پستهای شبکه های اجتماعی به منظور استفاده در بازاریابی در زمانی که ماشین بتواند با سرعت و کیفیت بیشتری مقاله ما را تنظیم کند آیا منجر به بیکاری محتوا نویسان خواهد شد و محتواهای ماشینی جایگزین میشوند؟
من شخصا معتقدم اگر ماشین های نویسنده تا این حد پیش بروند ( که حتما و خیلی زود میروند) کلا هر نوع محتوا ساز، چه از نوع انسان چه ماشین، بیکار میشود نه فقط انسانهای محتوا ساز.
نه اینکه فقط ماشین جایگزین انسان شود.
چرا که در آن صورت بشر بی نیاز از مطالعه (اعم از خواندن و تماشا کردن و گوش فرا دادن) چیزی خواهد بود که توسط دیگری برایش تنظیم شده است و هر چه بخواهد بداند در دسترسش خواهد بود. حتی قبل از آنکه بخواهد بداند. یعنی حتی قبل از اینکه نیاز را احساس کند.
چون هوش مصنوعی و ماشین خیلی بهتر از خودش میتواند بداند که او الان به چیزی و در مورد چه چیزی نیاز دارد بداند.
به عبارتی نیاز، از بین میرود.
امروز، ما بر اساس نیازهای فعلی خود تصور میکنیم ماشین بهتر و سریعتر مطلب میسازد، در حالیکه غافلیم که در مورد فردا داریم صحبت میکنیم و در آن روزگار کل نیاز تغییر خواهد کرد و اصل موضوع تغییر میکند. که به آن تغییر پارادایم گفته میشود.
شاید مجبور شویم از روشهای جدیدتری غیر از محتوا سازی برای جذب مخاطب و مشتری استفاده کنیم
شاید حتی دیگر تعداد بازدید و ... اصلا برای سنجش مسیر معیار درستی نباشند و شاخصهای ما هر چه بیشتر روی موفقیت فروش متمرکز شود.
تغییر معمولا یک بعد و اثر کوتاه مدت و مشهود دارد و یک بعد بلند مدت نامحسوس
t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر