۱۴۰۱/۱۰/۱۲

eBiz's Post

درود بر همه شما عزیزان همراه:

گرچه هنوز تعهدی که داده ام و قولی که به خانواده داده ام مرا از فعالیت در شبکه های اجتماعی و خصوصا کانالم منع میکند ولی فقط خواستم از همه همراهانی که هنوز در کانال مانده اند و از عزیزانی که از طریق ایمیل یا پیام یا حتی تلفن جویای احوالم هستند خصوصا برخی از دانشجویان و همچنین مشتریان پر و پا قرص مطالب در این کانال یا هر کانال دیگرم سپاسگزاری کنم.
پیامهای شما در طول این ایام واقعا دلگرم کننده است. بخصوص وقتی میبینم برخی برگشته اند و مطلب قبلتر منتشر شده ای را خوانده یا گوش کرده و یا تماشا کرده اند و برایشان مفید بوده و فیدبک مثبت داده اند یا تشویقم کرده اند بسیار برایم دلنشین بوده است.
همواره از همان روزهای ابتدایی سالهای 72 به بعد که با مودم به BBS ها وصل میشدیم و عبارت طلایی یک بیت بده یک بایت بگیر سر لوحه ما بود (معادل یک حداقلی یاد بده و چند برابرش را استفاده کن)، همواره رویکرد من به اشتراک گذاری دانش و آموخته ها بود و وقتی نامه ای با پست (باورتان میشه با پست) در آن سالها به دستم میرسید و یا مجله های آن زمان مثل کامپیوتر (مشکی ترین مجله که فلاپی ضمیمه میکرد) و رایانه و شبکه چیزی ار فعالیتهای من منعکس میکردند و یا کامنتی از عزیزی میگرفتم تشویق میشدم که پیش بروم و ادامه بدهم. حتی تا این اواخر یکی دو سال پیش تا زمانی که سایت اسلایدشیر بالا بود همه اسلایدهای آموزشی ام به رایگان در دسترس قرار میگرفت. همه و همه حاصل و نتیجه لطف و محبت شما خوانندگان و استفاده کنندگان این مطالب نسبت به بنده بود.

ولی علاوه بر آن، همانطوری که قبلتر نیز به دفعات چه مستقیم و چه در لابلای عرائضم اشاره کرده ام که (به همین بهانه دعوت میکنم مطالب را از این لینک مرور کنید: https://t.me/alirezamojahedi/1) بدبختی رشته تخصصی مدیریت این است که یک طرفش به اقتصاد وصل است و یک طرفش به سیاست و چند طرف دیگرش هم به مسائلی که اتفاقا همگی به همان اندازه مهم و حساس هستند (عبارت PESTEL را سرچ کنید) و لذا خواهی نخواهی هر حرف و سخن و نقد و نظر تخصصی و اعتراضی به یک طرف یک جایی بر خواهد خورد و لذا مجبوری علاوه بر وفای به عهد، خود سانسوری را هم در این عوامل ضرب کنی که نتیجه اش میشود اینکه یا چیزی نمیگی یا هر بار و هر بار و هر بار مینویسی و پاک میکنی و آخرش هم از انتشارش منصرف میشوی.
و اینطور میشود که اینطوری میشود
از سویی هم وقتی که از اصول چیزی غافل و بی خبر باشی راحت تر میتوان با مشکلات کنار آمد ولی وقتی متوجه اشتباه و علتش هستی و راه حل هم داری نمیتوانی به سادگی از کنار موضوع بگذری و وقتی هم شنونده ای پیدا نمیکنی نتیجه اش میشود خود خوری.

از اینها بگذریم، خواستم تشکر و قدردانی کرده باشم از همه شما عزیزان و بزرگوارن و همینطور از عزیزانی که با امید و صبر هنوز این کانال را دنبال میکنند.
دوستی از من درخواست کرده بود خاطرات اینترنت ایران را مستند کنم و ویدئویی برایش ضبط کنم. شاید این کار را کردم. به نظرم پیشنهاد خوبی است. شاید هم در یک گفتگوی ویدئویی اینها را مطرح کنم. هنوز مطمئن نیستم و پیشنهادی هم برای این موضوع دریافت نکرده ام که بررسی اش کنم. چون ویدئو ساختن اگر غیر از این باشد که بنشینم صحبت کنم (نه بابا )، واقعا برایم سخت است و وقت گیر، چون با ابزارهایش هم کار نکرده ام و البته نیازی هم نداشته ام. ولی فکر میکنم موضوع خوبی است که به آن بپردازم و به زودی شاید این کار را انجام بدهم. مطمئنم برای علاقمندان جالب خواهد بود.

در خصوص فضای کسب و کار و نوسانات دلار و ... نیاز به توضیح نیست. نمک روی زخم پاشیدن در این اوضاع اصلا کار درستی نیست. فقط باید صبور بود و از تصمیمات هیجانی خودداری کرد. تا میتوانید مشورت و مطالعه کنید و به یادگیری بپردازید. باور کنید بسیاری از مشکلات درون سازمانی بوده و ناشی از تصمیمات و رفتار ما مدیران میباشد و با راه کارهای ساده ای (که لزوما پیاده کردنش به خاطر تیپهای شخصیتی خود مدیران، به خاطر محدودیتهای سازماندهی و منابع و ... به این راحتی هم نیست ولی برای برخی واقعا پیاده کردنش ساده است. فقط تا به حال با آن آشنا نبوده اند و یا اصلا اینطوری به موضوع نگاه نکرده بودند - تفاوت رویکرد ) میتوان بر آنها فائق آمد.
تاریخ این کانال حداقل این را ثابت کرده است که عرضی نداشته ام که خلافش ثابت شود.

پس منتظر پستهای بعدی باشید
از همراهی و توجهتان سپاسگزارم.

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: