۱۴۰۰/۱۰/۲۸

eBiz's Post

و اما متاورس!
ایده ایجاد کسب و کار و فروشگاه بر روی متاورس مدتی است که مورد علاقه ام قرار گرفته و مطالعات روی آن حوزه را آغاز کرده ام که خوشبختانه اخیرا به دستاوردهای اجرایی خوبی رسیده‌ام و میشه گفت تقریبا قادر شده ام که فرصت سفارش گیری بر روی یکی از این بسترها را برای علاقمندان فراهم کنم. فعلا ۵ بستر با پتانسیل فعال داریم. بازی های دیسنترالند، سندباکس و اکسی اینفینیتی پر مخاطب ترینها هستند.
بزرگترین مشکل بعد از بالا بودن بهای تمام شده (یک بلاک شانزده در شانزده متری در دور افتاده ترین نقاط چهار هزار دلار قیمت دارد) این است که: متاورس هنوز مثل وب یکپارچه نیست و حالت جزیره های غیر متصل به هم را دارد و کسب و کار باید در هر بستر جداگانه رفتار خاص آن بستر را پیاده کند. که بجز یکی دو بستر (مانند متا (فیسبوک) و مش (مایکروسافت)) بقیه تقریبا روی هواست! و ممکن است به رقیب ببازند و خاموش شوند که هر آنچه ساخته اید غیب میشود، یا وسوسه شوند با افزودن چند سرور بستر را بزرگ‌تر کنند که در آن صورت عملا فروشگاه شما یا کسب و کار آنلاین شما، ببخشید متاورسی و مجازی شما، مانند یک مغازه در گوشه ای از دنیا خواهد شد درست مانند دنیای فیزیکی، که شانس مراجعه به فروشگاه شما بدون موتور جستجو، حداقل میشود، (که الان هم هست) و همین الان هم محال است بدون دانستن مختصات و یا عدم استفاده از بیلبوردها بتوانید فروشگاه متاورسی سامسونگ را پیدا کنید.
فکر میکنم با ورود متا و مایکروسافت کم کم بستر یکپارچه جدیدی شکل بگیرد
تا آن زمان هم من به تمرین برای ایجاد کسب و کار روی این بستر ادامه میدهم تا آمادگی کافی برای عرضه فرصت فروش در فضای متاورسی را حفظ کنم.
یک اولین دیگر به سوابقم اضافه میشود :)
تصاویری از دفتر مجازی ام (متاورس دیگر فقط آنلاین نیست بلکه کاملا مجازی است) را در پست اینستاگرامم ببینید:
https://www.instagram.com/p/CY3Po8SIcDa/

#کسب_و_کار #متاورس

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: