۱۴۰۰/۰۴/۲۹

eBiz's Post

به نظر میرسد سرعت در پیشبرد این اتفاق با جدیت وجود دارد.
مشکلات اخیر یکی دو تا نیستند و این تاسف بار است. شرایط سختی است.
اعتراضها به این طرح از کانالهای ذیربط دارد دنبال میشود ولی من خوش بین به تغییر نیستم چون اصلاح طرح قبلی و انتشار طرح جدید نشان میدهد گوش شنوایی وجود ندارد
حال چه باید کرد؟
به هر حال یکی از اصلی ترین وظایف مدیران تطابق با تغییرات و ایجاد تغییر برای همسو شدن با جریانات جاری است

توصیه میکنم:
1- برای حفظ سلامتی روان و جسم خودتان هم که شده کمی آرام بمانید
2- این طرح را مطلعه کنید و نگید که خیلی زیاده یا پیچیده است یا هر چیزی. اتفاقا کلا 13 صفحه است و خیلی هم ساده میتوان از آن نتیجه گرفت
3- صفحات اینستاگرام و ارتباط واتساپی شما ممکن است (به احتمال ضعیف حداقل تا میان مدت) دچار اختلال و یا حتی مسدودی کامل شود. پس از همین حالا به فکر کوچ کردن روی وب سایتی که هنوز لازم هم نیست برایش اینماد بگیرید باشید. چرا؟ چون فعلا توصیه میکنم روی همان اینستاگرام به فعالیت خود ادامه دهید و آدرس وب سایتتان را حداقل معرفی کنید (حداقل دامنه را بخرید حتی اگر روی آن سایتی فعال نکرده باشید). تا هنوز دسترسی ها باز است مشتریهایتان آدرس سایتتان را داشته باشند
4- از حالا به فکر ایجاد کانال یا گروه یا اکانت خودتان بر روی بستر پیام رسانهای داخلی هم باشید. ما باید همواره راههای حفظ ارتباط با مشتری را دنبال کنیم.
5- برگردید به دوران قبل از اینترنت. یعنی سفارش گیری تلفنی خودتان را تقویت کنید. چگونه؟ برگه های کوچکی چاپ یا پرینت کنید و داخل تمامی مرسولات خودتان قرار بدهید و در صفحات اینستاگرام و ... هم در موردش صحبت کنید که مردم آگاه شوند میتوانند به صورت تلفنی از طریق شماره تلفن اعلام شده سفارش بدهند.
همزمان روی ایجاد یک بروشور چند صفحه ای برای کارکنانتان کار کنید که تصویر و اطلاعاتی که مشتری در تماس تلفنی به آنها نیاز دارد را در آن درج کنید (حتی توضیحاتی در مورد وزن و ابعاد و ...) و سایر مواردی که شما به تجربه به آنها رسیده اید که معمولا در چه مواردی از شما سوال میکنند. دقت کنید که این بروشور فقط برای کارکنان خودتان که از پشت تلفن قرار است مشتریان را راهنمایی کرده و سفارش دریافت کنند. لذا باید بتوانند خیلی سریع به بخش مورد نظر برسند. ممکن است بار کسب و کاری با تعداد کالای بیشتر تبدیل به دفترچه شود. پیشنهاد میکنم از زونکن و جداکننده های رنگی استفاده کنید که به سادگی برگه های به روز شده قابل جایگزینی است
6- دست بکار شوید و یک صفحه الکترونیکی دریافت سفارش درست کنید. یا روی اکسل یا روی اکسس خود آفیس به سادگی میتوانید یک دیتابیس کوچک طراحی کنید و سفارشات را آنجا ثبت و مدیریت کنید. به عبارتی ساده تر از نرم افزا خودکار سفارش گیری آنلاین اینترنتی مربوط به فروشگاه اینترنتی خودتان جدا شوید. در اینترنت ویدئوهای آموزشی اکسس و اکسل در دسترستان قرار دارند. تا بسته نشده اند بهره ببرید. علاوه بر آن بهتر است فرمهایی را روی ورد هم برای روز مبادا داشته باشید که حتی اگر برق هم نبود به شرط آنکه تلفنهایتان سانترال نباشد که با رفتن برق از کار بیفتید، بتوانید سفارشات را نظم دهید و اشتباهی صورت نگیرد.
7- به فکر جایگزینی کامپیوترهای اپراتورهای سفارش گیری با لپتاپ باشید که حداقل وقتی برق رفت بتوانند کار را ادامه دهند. با مشکلات کم آبی مشکلات قطعی برق هم طبیعتا افزایش خواهد داشت.
8- از همین امروز (امروز هم دیر است همین لحظه) روی برنامه های کاهش حداکثری هزینه ها کار کنید (هزینه هایتان فقط حقوق پرسنل نیست. اشتباه نکنید. تعدیل نیرو آخرین گزینه است و تنها به شرطی اتفاق میفتد که نیروها بهینه تخصیص نیافته باشند و راندمان بسیار پایین باشد). لازم و ضروری است بیش از پیش اقتصادی تر فعالیت کنید و بتوانید از حالا پس اندازی را از این طریق ذخیره کنید. این اتفاق کمک میکند سازمانتان چابکتر هم بشود
9- به پرسنلتان امید بدهید. غم زیادی ما را احاطه کرده است. آنها را شاداب و امیدوار نگه دارید تا ایمنی و سلامت هم افزایش یابد

#کسب_و_کار #گزارش

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: