۱۳۹۹/۱۲/۱۱

eBiz's Post

فیلمی تحت عنوان افشاگری محسن رضایی دیروز منتشر شد:
http://bit.ly/3aZy4rL

چند بار تماشا کردم. هر جمله اش معن دارد و درد.
وقتی صحبت میکنیم که در ایران اقتصاد معنی ندارد یعنی این. همه چیز دستوری است.
یعنی اقتصاد نداریم اصلا که بخواهیم تحلیلش کنیم. فقط میتوانیم حدس بزنیم که شاید چه رخدادی پیش بیاید.
جالب و تاریخی است.
همیشه به انتخابات که نزدیک میشویم یک گروهی به نفع یا به ضرر گروه دیگری از این اطلاعات منتشر کرده اند
پس اخلالگران اقتصادی مشخص هستند. ولی مدعی العموم کجاست؟
این 150 نفری که 1000 میلیارد آوردند بورس و بعد رفتند چه کسانی بودند و این همه پول را از کجا بدست آورده بودند؟ (گرچه همه پولشان نبوده است)
نرخ دلار را بر چه مبنایی تعیین میکنند؟ این کار اخلالگری در اقتصاد نیست؟ پس دیدیم که درست میگفتیم بر اساس عرضه و تقاضا نیست. همینطور نرخ سود بانکی و همینطور نرخ سهم ها در بورس و ...
مگر بار اولمان است چنین افشاگری هایی منتشر میشود. اینها را همه مردم میدانند. حرف تازه ای نیست. این اعترافات و افشاگری ها هم بارها و بارها بوده و هیچ کسی هم نه تنها مورد سوال قرار نگرفته بلکه حتی به جایگاه بالاتری هم رسیده است

این وسط ما داریم دست و پا میزنیم که میان این همه متغیر که معلوم نیست سکاندارش چه در ذهن دارد، کسب و کار خودمان را پیش ببریم.
وقتی اقتصاد معنی ندارد، مدیریت که دیگر هیچ.
بر من خرده میگیرند که چرا خیلی از مدیران را به عنوان مدیر قبول ندارد و ... مثلا مدیر عامل فلان بزرگترین شرکت صنعت بهمان را اصلا لایق نمیدانم. حالا خودتان هم کم و بیش به این نتیجه خواهید رسید. همه اینها نه از سر حسادت است و نه غرور. از شدت غم حیف و میل شدن فرصتها و زندگی ها و عمرها است. از غم سختی هایی که بیهوده بر عده بسیاری تحمیل میشود.

بیشتر مراقب باشید. تصمیمات اقتصادی شما وابسته به متغیرهای اقتصادی نیست که بتوانید پیش بینی کنید و سرمایه گذاری خودتان را جهت بدهید.

#کسب_و_کار

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: