هزینه های لجستیک اعم از حمل و نقل و نگهداری و بسته بندی دارد روز به روز افزایش میابد و این در حالی است که شرکتهای ارائه کننده خدمات از کارتن سازی گرفته تا پیک موتوری و کامیون در حداقل حاشیه سود فعالیت میکنند
علیرغم اینکه شرکتهای ارائه کننده خدمات جابجایی کالا بخصوص درون شهری در تلاشند تا با پرداخت حداقل دستمزدها و هزینه ها، قیمتهایشان را در سطج پایینی نگه دارند ولی همچنان هزینه ارسال مراسلات قابل توجه است و به مانعی برای فروش اینترنتی تبدیل میشود
بجز برخی از گروه کالاها، سهم هزینه لجستیک نسبت به کل هزینه سفارشات در بقیه گروه کالاها دارد به نسبت بزرگی تبدیل میشود. این یعنی اینکه هزینه ها رشد زیادتری داشته اند نسبت به افزایش قیمت محصول.
علت دیگر مشکل، کاهش قدرت خرید است. سطح درآمد خانوار دارد کاهش پیدا میکند و پرداخت نسبت حتی 10% از کل خرید قابل توجه است و ترجیح خرید اینترنتی را از بین میبرد. ضمن اینکه این نسبت سهم بزرگی است از کل یک خرید است و بیشتر سفارشات یک قلم کالا دارند.
#کسب_و_کار #لجستیک
t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر