۱۳۹۹/۰۶/۰۴

eBiz's Post

آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست در یاداشت خود برای شماره شهریور پیوست با توجه به موضوع پرونده این شماره نگاهی به دوران اوج و افول شرکتهای بزرگ سخت‌افزاری در کشور داشته است. غول‌هایی مانند مادیران، سام الکترونیک، آواژنگ، سازگار ارقام و ده‌ها مجموعه تاریخ‌ساز دیگر که در نهایت به خاطر روند تغییر بازار تکنولوژی و فشار‌های داخلی و خارجی سال به سال‌آنها بیشتر و بیشتر به گفته او به حضیض کشیده شدند.

او در این یاداشت به بخش بزرگ و البته نامرئی بازار سخت‌افزار که اجزای حیاتی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کشور را می‌سازند نیز توجه داشته که هنرشان در سال‌های گذشته فرار از تحریم، تنش‌های ارزی و هزارتوی قوانین خلق‌الساعه گمرک است. با این حال این شرکت‌ها توانسته‌اند با وجود تمام مشکلات شبکه‌ها، مراکز داده، اتاق‌های کنترل و شریان‌های اطلاعات کشور را بسازند و باعث شوند همراه اول ، ایرانسل، مخابرات، اسنپ، تپسی، کافه‌بازار، دیجی‌کالا و صدها کسب‌وکار دیگر شکل بگیرند و رشد کنند.

سردبیر ماهنامه پیوست در ادامه یاداشت خود به تلاش این شرکت‌ها برای تامین ارز و واردات و سنگ‌اندازی‌های دولت مقابل راه‌حل آنها اشاره می‌کند و می‌نویسد:‌ «وقتی این بازار در پی هیچ ترجیح و سوبسید جدیدی نیست و بازیگرانش فقط می‌خواهند در چارچوب همین قوانین حاضر اجازه پیدا کنند خودشان ارزشان را تامین کنند و واردات را تضمین کنند و همین هم از آنها دریغ می‌شود، باید ناگزیر یک پرسش دیگر هم از خودمان بپرسیم؛ وقتی همین تعادل نحیف عرضه و تقاضا در بازار بر هم خورَد، آن کسانی که با ارز ارزان و دروازه‌های باز گمرک وارد بازار سودهای میلیاردی جدید می‌شوند از کدام جنس هستند؟ از جنس تجارت یا از جنس امنیت؟»

برای خواندن متن کامل این مصاحبه که در شماره ۸۲ ماهنامه پیوست منتشر شده به لینک زیر مراجعه کنید. همچنین برای تهیه اشتراک آنلاین یا آفلاین ( نسخه چاپی) ماهنامه پیوست می‌توانید به سایت پیوست (peivast.com) و بخش اشتراک ماهنامه مراجعه کرده و پس از عضویت در سایت اقدام به تهیه اشتراک یکماهه تا یکساله کنید.
@peivast

#پیوست۸۲
http://pvst.ir/8hb
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: