۱۳۹۹/۰۳/۱۳

eBiz's Post

هر روز داریم می‌بینیم که گوگل برای بالا بردن کیفیت سایت‌ها دنبال تعریف کردن شاخص‌های بیشتر و بهتری برای سنجش عملکرد وبسایت‌ها، سئو، تجربه کاربری و... هست.

جدیدترین اقدام گوگل، قرار دادن سه متریک مربوط به تجربه کاربری به عنوان شاخص‌های حیاتی وبسایت سالم (Web Vitals) بود.

این سه متریک شامل LCP ،FID و CLS هستند:

متریک اول LCP هست که مدت زمان لود شدن سنگین‌‌ترین یا بزرگترین بخش محتوای صفحه رو اندازه می‌گیره. اگه از ۴ ثانیه بیشتر طول بکشه تا نوشته یا تصویری که منتظر دیدنش هستید لود بشه یعنی LCP ضعیفی داره!

متریک ‌‌دوم FID مدت زمانی هست که موقع باز کردن سایت طول می‌کشه تا سایت قابل تعامل بشه. اگر سایت باز شده ولی روی دکمه‌ای یا فرمی کلیک می‌کنید اتفاقی نمی‌افته یعنی FID ضعیفی داره.

متریک سوم جالب‌تر و مهم‌تره. شاید برای شما هم پبش اومده می‌خواستید روی چیزی کلیک کنین اما ناگهان جابجا شد و روی چیز دیگه‌ای کلیک شد؛ هرچی این اتفاقات اعصاب‌ خردکن در صفحه بیشتر باشه یعنی CLS ضعیف‌تره و تجربه کاربران از سایت شما خوب نیست.


گفتیم که گوگل قراره در آینده این شاخص‌هرو در رتبه‌بندی لحاظ کنه!

درحال حاضر...

فقط با یک افزونه آزمایشی مخصوص مرورگر کروم می‌تونید این سه شاخص رو اندازه بگیرید اما به زودی در تمام ابزارهای سنجشگر گوگل، تجربه واقعی کاربران به صورت انبوه رصد و قابل مشاهده خواهد بود.

@novincompany
#سئو
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: