۱۳۹۹/۰۳/۲۶

eBiz's Post

رفتار سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر یکی از بزرگترین موانع و آسیبهای توسعه کسب و کار است.
اگر صاحب کسب و کاری نیستید و از نزدیک این نوع رفتارها را تجربه نکرده اید کمی در اینترنت و تویتر جستجو کنید و درد دلهای معدود صاحبان کسب و کارهایی که از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و آنها را منتشر میکنند را بخوانید. بگذریم از اینکه عده بیشتری یا عادت به درج در شبکه های اجتماعی ندارند و یا علاقه ای به این موضوع ندارند.
اینجا را بخوانید:
https://bit.ly/2UGc0Kc

دوستان متعددی دارم که حسابهای بانکی شان تا تعیین تکلیف شدن بدهی شان به سازمان تامین اجتماعی بلوکه شده است.

متاسفانه در کشورمان هزینه های شرکت داری به مراتب بیشتر از تاسیس و راه اندازی است که اغلب بسیاری از علاقمندان راه اندازی کسب و کار به آن بی توجه هستند (نمیشود گفت اطلاعی از آن ندارند، چون به هر حال در زمان راه اندازی هر کسب و کاری باید به روشهای تداوم فعالیت آن هم فکر کرد و در مورد هزینه های پیش روی آن حساب و کتاب کرد). ولی مواردی هم هست که عمدتا از آنها اطلاع درستی نداریم و اتفاقا دردسرهای بزرگی هم به دنبال دارند که از همین معدود موارد ناشی میشود (یاد قانون 80 - 20 افتادم)
یکی از آن موارد مسائل و مشکلات مروبط به نحوه محاسبات سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی در خصوص نحوه فعالیت کسب و کار ما میباشد که پیش از ورود میبایستی حتما در موردش اطلاعات کسب کنیم (که خیلی وقتها هم این اطلاعات به خاطر برخوردهای سلیقه ای سازمانها و تفسیرهایی که از موارد قانونی میشود به کارمان نمی آید)

همین مسائل بوده است که بارها و بارها شخصا در مورد خودم جلو پیاده کردن ایدهایم که نیاز به تاسیس شرکت داشته است را از من گرفته است.
مثلی است که میگوید سن که بالاتر میرود افراد مجرد سخت میتوانند در خصوص ازدواج تصمیم بگیرند. دلیلش واضح است، دایره بزرگتری از مسائل مورد آنالیز قرار میگیرد که تصمیم گیری را مشکل میکند.
راه اندازی کسب و کار در سن و سال من هم به بررسی موارد بسیاری نیاز دارد.

در مورد پیاده کردن کسب و کار هم قبل از اجرا، خوب خودتان را برای مواجه شدن با جریمه، بهانه برای خرج تراشی سازمانهای مختلف، بهانه برای رد کردن قوانینی که شما روی حمایت آنها حساب ویژه باز کرده اید (مثل معافیت مالیاتی ، امکان استفاده از مکانهای مسکونی، خارج از تشریفات مناقصات بودن و ... سازمانهای دانش بنیان) و .... خودتان را آماده کنید و در مورد آنها به مراتب بیش از مسائل مربوط به کسب و کار و موضوعات رقابت و گسترش بازار و ... فکر کنید
خیلی وقتها مجبوریم برای ایجاد حریم امن تر به روشهای پر هزینه ای روی بیاوریم که شاید برای سایز سازمان تازه تاسیس شما مناسب نباشد و چنین هزینه هایی را نتوانید تحمل کنید. آن روشها که هزینه شان کم هم نیست (مثل مثلا حسابرسی های دوره ای و گرفتن وکیل مسلط به امور شرکتها و قوانین جاری و ...) ممکن است برای سازمان شما مناسب نباشد.

حتما این لینک درج شده را بخوانید.
خود من هم که باز داشتم از برنامه مهاجرتم منصرف میشدم و برای راه اندازی کسب و کارم در اینجا گول شیطان را میخوردم بروم و یکبار دیگر اینها را بررسی کنم.

#کسب_و_کار

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: