۱۳۹۸/۱۲/۰۸

eBiz's Post

شرکت ها برای مقابله با ویروس کرونا چه اقداماتی انجام داده اند؟
برداشت از گروه مدیران حرفه ای منابع انسانی

(بخش اول)
اگر شما هم کارمند هستید قطعا یکی از دغدغه هایتان آلوده نشدن به این بیماری هنگام رفت آمد به محیط کار یا حضور در محل کار است. در این میان شرکت ها نیز برای حفظ سلامتی کارکنانشان اقداماتی را انجام داده اند برای مثال:
ما در جاب‌ویژن همکارانی که امکان دورکاری داشتند را دورکار کردیم. به افرادی هم که حضورشان الزامی بود و معمولا با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد میکردند، توصیه کردیم با هزینه شرکت با اسنپ یا تپ‌سی به محل کار بیایند. همچنین ظروف یکبارمصرف و تجهیزات ضدعفونی کننده برای همکاران تهیه کردیم.

در ادامه ی مطلب از تعدادی از شرکت ها سوال کردیم که برای حفظ سلامت کارمندانشان چه اقداماتی را انجام داده اند که در ادامه می توانید پاسخ آن‌ها را مطالعه کنید.

1- فناپ
در شرکت فناپ، از هفته های گذشته هم در محل دستگاه انگشت زنی و هم ورودی رستوران محلول ضدعفونی گذاشتیم و فایل ها و ویدئوهای آموزشی را در گروه‌های شرکتی به اشتراک گذاشتیم؛ به هر شخص اسپری الکل دادیم تا در طول روز هم امکان ضد عفونی وسایل و دستان خود را داشته باشد. باشگاه ورزشی شرکت را تعطیل کردیم، فعلا صبحانه شرکت را تعطیل کردیم و ناهار را در ظرف‌های یک بار مصرف و نه به شکل رستورانی سرو می کنیم؛ کسانی که امکان دورکاری دارند به صورت دورکاری مشغول خواهند بود؛ به همه توصیه کردیم از لیوان های شخصی خودشان استفاده کنند و خودشان هم شستشوی آن را به عهده بگیرند.

2- پخش دارویی ممتاز
قراردادن اسپری‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده برای کارمندان در بدو ورود قبل از ثبت اثرانگشت، در رستوران شرکت و برای مراجعان. همچنین یک جزوه آموزشی تصویری به همراه یک نامه برای اطلاع رسانی موارد الزامی، از طریق اتوماسیون شرکت و گروه‌های شرکتی برای افراد ارسال کردیم. تمامی نیروهای مهماندار از دستکش و ماسک یکبار مصرف استفاده می‌کنند. سرو چای و نوشیدنی در ظروف یکبار مصرف از اقداماتی هست که ما انجام دادیم.

3- هلدینگ رایزکو
ما محلول ضد عفوني كننده و ماسك و پد الكل و دستكش خريداري كرديم. قاشق چنگال و ليوان يكبار مصرف براي ناهار خوري تهيه شد. اثر انگشت و باشگاه ورزشي تا اطلاع ثانوي حذف شد.

4- شاتل موبایل
استفاده ار ماده‌های ضدعفونی کننده چند مرتبه در روز و ضدعفونی دستگیره ها و لوازمی که زیاد استفاده می‌شوند. همچنین از طریق فیلم های آموزشی هم سعی کردیم بچه ها را از راه‌های پیشگیری و مراقبت آگاه کنیم.

5- گروه سولیکو
پوشیدن دستکش در طول روز برای افراد و استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده در درب‌های ورودی.

6- گروه گلستان
استفاده از محلول‌های ضدعفونی در درب ورودی و الزام مراجعین و کارکنان به استفاده از آن در بدو‌ ورود.
عدم استفاده از دستگاه‌های ثبت ورود لمسی و ثبت ورود و خروج به صورت دستی و سنتی!
الزام کارکنان به صرف ناهار در پشت میز خود و عدم تجمع در ناهارخوری و رستوران شرکت
تغییر شیوه نظافت واحد میزها به نحوی که هر فرد به تنهایی مسئول ضدعفونی کردن میز خودش باشد و از شیوه معمول تمیز کردن میزها با دستمال مشترک جلوگیری شود.
انجام جلسات به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق اسکایپ، واتس اپ و...
در صورت امکان انجام کارها از طریق دور کاری
قراردادن محلول ضدعفونی در واحدها و مکانهای عمومی مانند اتاق جلسات، آبدارخانه، سرویس بهداشتی
الزام کارکنان به آوردن و استفاده از وسایل فردی شخصی مانند قاشق، چنگال، لیوان و ....

7- تلوبیون
ما اعلام دوركاري كرديم و جلسات هم به ساعات كم رفت و آمد بين ١١ تا ٣ موكول شد. رفت و آمد هم با هزينه شركت و با اسنپ انجام می‌شود.

8- هیچستان
ما علاوه بر مواردی که در اکثر شرکت‌ها اعمال شده ویدئوی آموزشی آماده کردیم که یکی از مدیران محبوب و تاثیرگذار موارد رو مجدد گوشزد می‌کنند و درگروه به اشتراک گذاشتیم.

9- اورست مدرن پارس-جانبو
محدود کردن رفت و آمد ارباب رجوع به آفیس در طی این ایام
استفاده از محلول سرکه به همراه سایر پاک کننده ها برای نظافت شرکت
ممنوع کردن دست دادن و روبوسی
استفاده از ماسک برای کلیه رانندگانی که به انبار جنس می آورند
استفاده از روشهای جایگزین مصاحبه حضوری از قبیل اسکایپ
کم کردن سفرهای کاری غیرفورس
ارسال بروشور و روشهای پیشگیری از ویروس کرونا به کلیه پرسنل چه فروشگاهی چه انبار و آفیس

ادامه ی مطلب در بخش دوم
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: