۱۳۹۸/۰۶/۱۵

eBiz's Post

در کانال تلگرامی خانه مدیران این پست قبلی را به اشتراک گذاشته بودند که در یکی از گروهها در موردش پاسخی را درج کردم که بعدا فکر کردم شاید برای شما هم جالب باشد و برای همین اینجا هم درج میکنم:

این محصول خیلی کار جالبی است
بد نیست اشاره کنم که یکی از دلایل عدم پیشرفت تجارت الکترونیکی در قاره آفریقا، همین مشکل آدرس دهی است.
تجربه یکی از مدیران ارشد شعبه آفریقا شرکت پپسیکو در مدت کوتاه مسئولیتم در این شرکت که در جلسه ای با من مطرح میکرد شاید برایتان جالب باشد. در بسیاری از شهرهای این کشورها (بجز چند شهر پایتخت و شهرهای بزرگ) کسی آدرس ندارد. چیزی به اسم شماره پلاک وجود ندارد. ولی همه میتوانند به همدیگر آدرس دقیق بدهند که فقط برای خودشان و به صورت شفاهی مفهوم دارد. مثل آنکه سر چهار راهی از کسی آدرس منزلی جایی را بپرسید و به شما میگوید دو سه خیابان برو جلوتر بپیچ به چپ دو درب بعد از درب قرمز را بزن!!
به همین سادگی!
حالا شما بیا بسته ای را به این نشانی ارسال کن
همین معضل با توجه به بزرگ بودن بازار هدف در این قاره، دلیل اصلی جذاب بودن چالش رفع آدرس بوده است که این استارتاپ راه حلش در این حوزه بسیار دقیق و جذاب بوده و برای همین هم موردذ توجه شرکتهای بسیاری قرار گرفته است چون کل دنیا مشتری سیستم آدرس دهی این شرکت به مقصد افریقا خواهد بود. حال بماند که کل دنیا را با این سیستم آدرس دهی میکند.
گرچه توجه کنید که این سیستم دو بعدی است و فعلا برای شهرهای پر جمعیت ساکن در آپارتمانها که باید شماره واحد یا طبقه را هم به آن اضافه کرد و هنوز هم در این خصوص مشکل مشترکی وجود دارد راه حل کاملی ارائه نشده است
در این دو لینک هم به برخی مشکلات ایکامرس (کلا تحویل و لجستیک) در آفریقا اشاره شده است. دوست داشتید مطالعه کنید:

https://www.practicalecommerce.com/africa-emerging-ecommerce-market-many-challenges

https://www.mckinsey.com/featured-insights/middle-east-and-africa/how-ecommerce-supports-african-business-growth

برایتان جالب خواهد بود که با این همه پیشرفت تکنولوژیک در دنیا، هنوز چه چالشهایی وجود دارد که میتوان رفت سراغش و آنرا از پیش پای برداشت

آدرس دفتر من بر اساس این سیستم آدرس دهی هست:
///task.flukes.dash

و برای دیدنش باید بروید روی این آدرس:
https://what3words.com/task.flukes.dash

با سپاس از دوستان عزیزم جناب آقایان مالکی و توفیقی عزیز که با بازنشر آن و مشارکت در بحث کمک کردند بهانه ای پیدا کنم این پست را منتشر کنم.


#معرفی_سایت

Mojahedi.ir
@AlirezaMojahedi
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: