۱۳۹۸/۰۵/۱۴

eBiz's Post

پیرو این پست بد نیست بیشتر با عبارت KYC که مخفف Know your customer است و برخی معتقدند در اصل know your client است مطالعه کنید.
فلسفه ساده است. نیازی به تشکیلات درست کردن ندارد.
ضمن آنکه این موضوع کاملا بانکی است، خود کسب و کارهای سالم هم دنبالش هستند.
PII یا Personally identifiable information یکی از برنامه هایی است که در آمریکا جزو برنامه های CIP یا همان Customer Identification Program برای بانکها و سازمانهای انتقال پول و بیشتر برای هدف پولشویی و کنترل تروریسم تعریف شده است.

به هر حال در سیستم سالم کلاهبردارها هستند که مشکل ایجاد میکنند. برای آن هم در جامعه ما راهکار و مجوزهای بیشماری تعریف شده است که عملا ظاهرا کاری پیش نمیبرند جز اینکه جلوی دست و پای کسب و کارهای سالم را میگیرند.
یکی از علتهایش این است که به موضوع ریشه ای و جامع نگاه نمیشود و بیشتر نگاهها به مسائل از نوع نگاههایی تا نوک دماغ است

در همه جای دنیا مسئله اصلی هم پول شوئی، خالی شدن حسابهای بانکی و از همه مهمتر سرقت هویت است. همان چیزهایی که در جوامع با درجه فساد بالا، خیلی تمایلی به پیاده شدن راهکارهایش دیده نمیشود.

برای همین هم در دنیا! به جای آنکه بروند سراغ کسب و کارها، رفته اند سراغ جاهایی که در نهایت پول رد و بدل میشود. مثل بانکها. رمزهای دو مرحله ای یکی از راهکارهایی است که اینطور مواقع مانع از کلاهبرداریهای اینترنتی برای خالی کردن حسابهای بانکی میشود.
در عابر بانکها عنصر فیزیکی خود کارت کمی مانع از این میشود که کسی ادعا کند مورد کلاهبرداری واقع شده ولی در پرداختهای آنلاین و مجازی، چون خود کارت نیست، جایگزینهایی نظیر رمز دو مرحله ای راه حلی ساده برای مشکل پیجیده محسوب میشوند.
سعی میکنم بیشتر به آن بپردازم. تا شما در ویکی پدیا آنرا میخوانید و با راه حلهای دیگر کشورها آشنا میشوید https://en.wikipedia.org/wiki/Know_your_customer من به کارهایم برسم و برگردم در موردش بیشتر بنویسم

#کسب_و_کار

Mojahedi.ir
@AlirezaMojahedi
@DrAlirezaMojahedi
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: