۱۳۸۶/۰۵/۱۷

نمايشگاه كاغذ دبي

بالاخره با محل اجراي دوره آموزشي مديريت خدمات به توافق رسيديم و برنامه قطعي شد كه آگهي اش را در پست قبلي مشاهده فرموديد
لطفا اگر ميتوانيد آنرا به ديگران نيز معرفي كنيد و حتي ميتوانيد يكي از طرحهاي اسپانسري را هم انتخاب كنيد. بيشتر به خاطر اين است كه لطفتان را جبران كنم

ظاهرا از اقبال خوبم نمايشگاهي در دبي با عنوان Paper Arabia برگزار خواهد شد كه فكر ميكنم بسيار براي من به جهت شناخت بهتر محيط رقابتي خارج از كشور كمك كند و چه بسا بتوانم با شركتهايي زمينه هاي همكاري ايجاد كنم.
فكر ميكنم براي بررسي زمينه هاي صادرات كاغذ فرصت بسيار ارزشمندي برايم فراهم شده است.
در آنجا اتفاقا با چند تاجر براي صادرات زونكن هم صحبتهايي خواهم كرد تا بازار آن را هم بسنجم.
به هر حال يا صادر كننده محصولات خودم ميشوم يا نميشوم و تكليف خودم را با بازار خارج از كشور مشخص ميكنم.
خصوصا با اين شرايط اقتصادي فكر ميكنم اين امكان هم هست كه بين كشورهاي ديگر تجارت كنم. يعني از كشوري بخرم به كشور ديگري بفروشم.
چون يكي از تز هاي من اين است كه لزومي ندارد يك شركت ايراني براي صادرات يا بهتر است بگويم براي كسب سهم تجاري در بازارهاي خارجي حتما از ايران صادر كند بلكه ميتواند به بازار ايران هم به عنوان بازار يكي از كشورهايي كه به آنها فروش دارد بنگرد.

فعلا امروز خستگي اين آخرين امتحان را در كنم تا بعد ببينم باز چه خوابي براي خودم ميبينم

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
همانطوريكه به خوبي به آن اشاره نموده ايد نمايشگاههاي نقطه بسيار مهمي براي مطالعه بازار و شناسايي رقبا ميباشد
من چنين تجربه اي را داشته ام و ميدانم براي شما نيز بسيار پربار خواهد بود

ناشناس گفت...

سلام اقاي مجاهدي
من روي اين تز شما زياد فكر كردم.
ايده جالبي است
من فكر ميكنم مشكل تحريم رو هم بشه به نوعي با اين تز شما دور زد
ما دفتري در دبي داريم كه خوشحال ميشوم وقتي تشريف آورديد چاي تلخ ما را هم ميهمان شويد ولي هرگز به اين فكر نكرده بودم كه از اينجا براي بازار يك شركت يا محصول ايراني استفاده كنم
البته خوب ميدانم كه بيشتر از حس ميهن پرستي شماست كه باز هم به نام ايراني فكر ميكنيد و بسيار برايم قابل احترام است
خوشحال ميشوم از نزديك زيارتتان كنم

ناشناس گفت...

سلام
خوشم اومد وبلاگ خوبي داريد

ناشناس گفت...

سلام و خسته نباشيد
عليرضا خان گل فکر کنم براي اسپانسري سمينار شما بايد يک کد داشته باشم که در هيچ جايي پيدايش نکردم( بذارش به حساب بيسوادي من ) ولي اگر برايم ايميلش کنيد خيلي ممنون خواهم شد و در اولين فرصت اقدام ميکنم.
ضمنا در مورد اون قضيه هم اگر اجازه بديد بعد از خريد مواد غذايي ، مبلغشو به اطلاع شما خواهم رسوند .
انشاءالله خدا از شما قبول کنه.
ارادتمند : آرمين