۱۳۸۵/۰۵/۱۷

ارتباط گروه خوني و شخصيت افراد

هر وقت امتحاني دارم خود به خود مطالب پستهايم هم به درسي كه بايد امتحانش را بدهم نزديك ميشود.
باز هم امتحان منايع انساني و اين بار ارتباط شخصيت افراد و گروه خوني را كه قبلا قول داده بودم را مينويسم.

گروه خوني A :
افرادي آرام ، منظم ، مطيع قانون و قاعده و بدون اعمال خشونت هستند ، اما انعطاف ناپذير، تودار، خود خواه و مشكل پسندند . اين افراد در كارهاي حسابداري و هر گونه امور اقتصادي، مالي، كامپيوتر و مهندسي شايستگي بيشتري دارند
از خواص مهم افراد گروه خوني A آن است که از خوردن سبزي لذت مي برند و داراي دستگاه هاضمه بسيار ظريف مي باشند. سيستم دفاعي آنان با جايي که در آن زندگي مي کنند خوب همساني پيدا مي کند. در برابر حوادث روحي مثل استرس ها و ناراحتي هاي فکري با آرام کردن درون خود خوب مقاومت مي نمايند و افرادي فعال و سازنده به شمار مي روند.
افراد اين گروه در معرض ابتلاي به استرس ها قرار دارند و بهترين راه درمان استرس در افراد اين گروه استفاده از ورزش يوگا است. به طور کلي ورزش هاي سبک براي افراد اين گروه بسيار مفيد است. افراد اين گروه به خوبي مي توانند در جوامع پر جمعيت و بزرگ زندگي کنند و به طور کلي آنها افرادي هستند که تابع قانون، منظم و شايسته هستند. احترام ديگران را رعايت مي کنند و از خود خاطره خوبي در ساير افراد باقي مي گذارند. نخستين افراد اين گروه از بدو پيدايش انسان در کره زمين افرادي باهوش ، حساس و باشوق بودند و قادر بودند با حوادث محيط خود مبارزه کنند. اين افراد مي توانند در مواقع حساس به خوبي تصميم بگيرند و خوب و صحيح عمل کنند.
همچنين آنها قادرند که در مواقع سخت، اضطراب و هيجان خود را به خوبي کنترل کنند. اما وقتي هيجان و ناراحتي آنها از حد فراتر رود اين افراد منفجر مي شوند افراد اين گروه نمي توانند براي کارهايي که به مديريت دقيق نياز دارد نامزدهاي مناسبي باشند در حالي که افراد گروه O داراي اين صلاحيت مي باشند.

گروه خوني B :
افرادی انعطاف پذير، مستقل، عاطفي، صريح اللهجه، حساس و در عين حال با پشتكار هستند، ولي ناشكيبا، غير قابل پيش بيني و در كارها يي كه مورد علاقه اشان نيست تنبل هستند و دهانشان چفت و بست ندارد و نمي شود اسرار و كارهاي محرمانه را با آنها در ميان گذارد . اين افراد شايسته روزنامه نگاري ، نويسندگي ، هنر و كارهاي فكري هستند .
افراد گروه B در برابر برخورد با حوادث مي توانند بلافاصله تغيير وضع داده و خود را با شرايط زمان و مکان هم آهنگ کنند؛ اين سخن به آن معنا نيست که در فکر خود پابرجا نيستند بلکه منظور آن است که مي توانند با هر تغييري هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. افراد گروه B قادرند در مقابل بسياري از بيماري هاي شايع مقاومت و پايداري کنند. حتي اگر بيماري هاي قلبي و سرطاني هم بگيرند باز هم عمر بيشتري مي توانند داشته باشند.
اين افراد در مقابل بيماري ها مقاومت بيشتري نشان مي دهند و کمتر از ساير گروه ها بيمار مي شوند. کارهاي روزمره را با نهايت دقت و نظم انجام مي دهند. بهره وري از ورزش و خوردن غذاي فراوان برايشان مفيد است. شرايط زندگي براي اين افراد راحت تر است. کمتر دچار برخوردهاي ناراحت کننده مي شوند؛ به خوبي مي توانند نظرات ديگران را درک کنند.
30 تا 40 درصد از ميليونرها از گروه خوني B هستند. بسياري از مديران و اشخاص سطح بالا در جهان گروه خوني B دارند. افراد اين گروه داراي تعادل چشمگير و هماهنگي اعمال بدن هستند. انرژي هاي مختلفي که در بدن آنها وجود دارد موافق و موازي هم مي باشند و به همين جهت اين افراد کمتر دچار بيماري مي شوند. خواص گروه خوني B داشتن زندگي منظم و آرام است.

گروه خوني AB : افرادي منطقي ، حسابگر ، امين و روراست ، سازمان دهنده ، مطيع و در عين حال نيرومند هستند. اين افراد به آساني كسي را نمي بخشند ، گاهي خشمگين مي شوند ، اغماض را دوست ندارند ، محافظه كار هستند و نمي شود آنها را به آساني شناخت و دستشان را خواند . اينان براي مديريت ، قضاوت ، نمايندگي ، كارگري و كار فرمايي ( هر دو ) مناسبترند.
وجه مشخصه اين گروه همراه شدن خواص گروه A وB با هم است. قابليت تغيير شرايط بدني با تغيير يافتن عوامل خارجي را داشته، دستگاه هاضمه حساس و ضعيفي دارند. سيستم دفاعي آنها مقاومت کمي دارد و مي توانند با استفاده از ورزش به استرس ها و ناراحتي هاي محيطي پاسخ دهند. خلاقيت در اين افراد وجود دارد. آنها در همان مراحل اوليه استرس به آن جواب مي دهند و آن را از سر مي گذرانند. در افراد اين گروه عشق به معناي واقعي وجود دارد.
اين افراد ، مهربان خوش خلق، خليق و آرام هستند. ميل به نصيحت کردن و راهنمايي مردم در آنها زياد است و بسياري از آنها هر کاري از دست شان برمي آيد براي کمک به ديگران انجام مي دهند. سيستم دفاعي آنها ضعيف بوده و در برابر ميکروب ها و ويروس ها از خود مقاومت زيادي بروز نمي دهند. افراد گروه AB به خاطر حسن نيت فراوان و خوش قلبي ، هميشه خير و خوبي مردم را مي خواهند و همه را به صلح و آرامش دعوت مي کنند. بسياري از درمانگرها و کساني که روي انرژي درماني کار مي کنند داراي گروه خوني AB مي باشند

گروه خوني O :
افرادي سالمتر ، داراي هدف مشخص آ ينده نگر و انديشمند هستند ولي در عين حال بيش از ديگران حسود و مقام طلب هستند و پرحرفي مي كنند . افراد اين گروه سياستمداران ، وزيران و همچنين ورزشكاران خوبي مي توانند بشوند .
افراد اين گروه داراي ژني در بدن هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب، اعتماد به نفس، شهامت و خوشبيني مي بخشد. افراد اين گروه خود را باور دارند و به خود اهميت فراوان مي دهند. علت اين امر آن است که گروه O قديمي ترين گروه خوني افراد جهان است و اجداد اين گروه به ورزش، شکار ، حمله به حيوانات، و مقاومت در برابر مشکلات عادت داشته اند و اين عادت به افراد بعدي اين گروه منتقل شده است.
به هر حال افراد اين گروه خوني، افرادي مصمم، کوشا، جدي، قاطع و پابرجا هستند و اگر تحقيق کنيد خواهيد ديد که بسياري از سياستمداران فعلي جهان در گروه خوني O قرار دارند.

براي تكميل اين پست از مطلب خانم مريم سلطانيان در سايت تبيان كمك گرفتم

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
از لطفتان در مورد جهان اقتصاد ممنونم.
در مورد اين پست هم بعنوان كسي كه كمي روانشناسي مي داند بايد بگويم كه دسته بندي انسانها تنها بر اساس خصوصيات ژنتيك چندان درست نيست چون تاثير محيط و قدرت انتخاب خود فرد را ناديده ميگيرد.

Alireza Mojahedi گفت...

جناب حق پرست درست است كه بر اساس برخي پارامترهاي محيطي ميتوان تاثيراتي در خصوصيات رفتاري افراد گذاشت ولي پارامترهاي ژنتيكي بسياري از خصوصيات رفتاري ما را شكل ميدهند. تحقيقات ژنتيكي به همين خاطر اهميت زيادي پيدا كرده اند. ولي در هر صورت انسان ميتواند با تمرين بسياري از خصوصيات را ابراز كند كه در واقع اصلا فاقد آنهاست.
به هر حال قبول دارم كه موجود پيچيده اي هستيم