۱۳۸۵/۰۴/۲۸

هفتمين كنفرانس بين المللي مديران كيفيت

ديروز دوره اول كنفرانس دو روزه بين المللي مديران كيفيت پايان يافت.

حضورم در اين كنفرانس سه نكته بسيار مثبت براي من داشت.
اول اينكه از سخنان اساتيد برجسته بين المللي مثل پروفسرو هرينگتون، پروفسور گاچاليان(برجسته ترين شخصيت زن در حرفه كيفيت در جهان با 38 مدال و لوح افتخارملي و بين المللي و بنيانگذار و طراح جايزه سالانه زن سال فعال در زمينه كيفيت)، پروفسور اسيير و پروفسور آن ويل بسيار استفاده كردم.

دوم آنكه با توجه به سطح كيفي سخنراني اساتيد برجسته ايراني و نيز سوالات بسيار ابتدايي حضار در برخي از نشستها به يك خود باوري بزرگي رسيدم كه عزم مرا براي بيدار كردن اذهان مديران و دادن بينش به آنها از طريق نوشتن كتاب، مقالات مختلف در مجلات و ارائه آنها در كنفرانسهاي مختلف و نيز طراحي كلاسها و دوره هاي آموزشي كاربردي بسيار بسيار راسخ كرد.

سوم آنكه افتخار يافتم از نزديك با پروفسور هرينگتون گفتگو و ملاقات داشته باشم و با هم عكسي به يادگاري بياندازيم.
موقعي كه اين عكس را به يادگاري با ايشان مي انداختم ايشان براي اميد بخشيدن به من (كه معمولا خصلت چنين افرادي است) فرمودند كه: "در چشمانت مردي را ميبينم كه آينده خوبي را براي كيفيت دنيا رقم خواهد زد"



ايشان بعد از 40 سال كار در شركت آي بي ام در زمينه مديريت كيفيت و ترويج آن فعاليتهاي بسيار چشمگيري داشته اند كه به برخي از آنها اشاره ميكنم:


- طراحي و برگزاري جايزه كيفيتي با همكاري پروفسور ايشي كاوا و پروفسور گاچاليان تحت عنوان جايزه هرينگتون ايشيگاوا
- رئيس بنياد والتر هورد و رئيس كميته جايزه بين المللي كيفيت آسيا و اقيانوسيه
- عضو موسس و مشاور عالي سازمان كيفيت آسيا و اقيانوسيه
- رئيس هيئت مديره دانشگاه e-TQM
- مدير عامل موسسه هرينگتون و رئيس هيئت مديره گروه هرينگتون آمريكا
- مشاور افتخاري كيفيت در چين
- و ... كه بقيه را ميتوانيد در اينجا .بخوانيد معرفي سوابق ايشان همه را به وجد آورده بود

البته با افراد ديگري از جمله پروفسور Frank R Steer مدير كل موسسه تضمين كيفيت انگلستان (كه از بحث ديروز من با ايشان در خصوص مشتري محوري خوشش آمده بود) و پروفسور Pal Molnar مدير ارشد سازمان كيفيت اروپا كه از من دعوت كرد در اجلاس سالانه آنها شركت كنم(گرچه فقط يك تعارف بود) نيز عكسي به يادگار انداختم كه در سايتم قرار خواهم داد

همچنين ملاقات كوتاهي نيز با دوست اينترنتي جناب دكتر مصدق راد كه در انگلستان در سطح دكترا مشغول تحصيل هستند داشتم.

جناب آقايي را نيز در قرفه زيباي اولين كنفرانس شش سيگما ملاقات كردم كه آن قدر اصرار فرمودند كه حتما بايد براي كنفرانسشان مقاله بدهم كه تصميم گرفتم در مدت كوتاهي كه باقي است و از زمانم براي امتحانات هفته بعد استفاده ميكنم تلاش كنم چكيده اي را برايشان آماده كنم تا به موقع آنرا براي كنفرانس تكميل كنم.

ايميل جالبي نيز از سرور گرامي جناب حسن اطاعت گرفتم كه مرا به پستي كه در مورد BBS ها و بخصوص BBSLIST من نوشته بود دعوت ميكرد. ياد آن روزها به خير. پست خواندني ايشان را در اينجا بخوانيد

در مورد سايت پرداخت نيز ديروز از شوراي حل اختلاف انجمن شركتهاي انفورماتيك (كميته استان اصفهان) فاكسي فرستاده بودند كه از من دعوت ميكردند براي رسيدگي به شكايتم روز پنجشنبه آنجا باشم كه با توجه به قولهاي سايت پرداخت مبني بر جبران موضوع را به آنها اطلاع دادم و موضوع حل شد.

فكر ميكنم حجم و تنوع مطالب اين پستم كمي عقب افتادن از به روز كردن وبلاگم را جبران كند

۵ نظر:

ناشناس گفت...

آقا باعث افتخار ماست که با این مردان بزرگ سر میز نهار میشینیم و ازایشان راهنمایی میگیریم

ناشناس گفت...

حاج آقا عظم درسته نه عذم....ضمنا در حال حاضر کدوم یکی از روشها بیشتر در ایران جواب میده؟؟...منظورم تکنیکهای کیفیته...آیا مثلا اجرای یک تکنیک بقیه رو هم میتونه پوشش بده؟...مثلا کسی که ایزو گرفته قاعدتا به طور طبیعی از بسیاری تکنیکها بی نیاز میشه..اینطور نیست؟؟؟

ناشناس گفت...

To explain more عزم is the correct one!
Sorry in advance...

Alireza Mojahedi گفت...

سلام
نميدونم دومين دوست ناشناس همون اولين عزيزي است كه برايم غلط املايي گرفت يا نه ولي بايد عرض كنم اصولا در اينترنت بجز در مقالات نبايد غلط املايي بگيريم چون غلطهاي املايي در ايميل و متن تقريبا پيش مي آيد و براي همين هم نرم افزارهاي جديد به غلط گير مجهز ميشوند. به نوعي جزو آداب اينترنت است. ولي به هر حال از دقت نظر شما سپاسگزارم و ممنونم كه كمك كرديد متن من بدون عيب ديده شود
در خصوص تكنيكها نه اينطور نيست. هر تكنيكي براي منظور خاصي و بر اساس نيازي طراحي شده است. نميتوان گفت چون از شش سيگما يا ايزو استفاده ميكنيم به 1130 تكنيك ديگر نياز داريم يا نداريم.
هر ابزاري براي كار خاصي است و خوب است كه ما اولا جعبه ابزارمان پر از ابزارهاي لازم باشد يعني علاوه بر آنكه ابزار مورد نياز را همراه داشته باشيم از حمل ابزارهاي اضافي خود داري كنيم و دوما بدانيم كه دقيقا كدام ابزار را كجا و چطور استفاده كنيم.
قبل از ابزار بايد به دنبال رويكرد باشيم. بايد محيط آينده اي كه قرار است شركت ما در آن فعاليت كند را تصور كنيم و امروز با تجهيز شدن به ابزارهايي، در راستاي ساختن آن سازماني كه قرار است فردا در آن محيط فعاليت كند تلاش كنيم.

ناشناس گفت...

Hello ,
I didn't mean to offend or correct you ,I saw it before the second comment, I just asked for more attention to criticize & correct others. Regards .