۱۳۸۴/۰۲/۰۵

مولود رسول اکرم (ص) مبارک

امشب شب ولادت مرد بزرگی است. مردی که همه دنیا به او احترام قائل است. ولادت رسول اکرم(ص) را به همه شما عزیزان تبریک عرض میکنم.

امروز تقریبا مشخصات بسته بندی رو نهایی کردم. از حالا دو سه تا کار دیگه تو ذهنم هست که تو مراحل ارتقاء محصول جدید به دردم خواهد خورد. این جزئیات وقتی که حساسیت رقبا را بر انگیختم در محصولم پدیدار خواهند شد تا سرعت فتح بازار کم نشه و حرفی برای گفتن داشته باشم.

قیمتها مون هم قطعی شد. از حالا لیست قیمت جدید آماده انتشار هستش. برگه های درخواست رو هم اصلاح کردم که همزمان با لیست جدید توزیع خواهد شد.
قدیما وقتی قیمت محصول رو محاسبه میکردند از این فرمول استفاده میشد :
قیمت فروش = سود + قیمت تمام شده
ولی مدتهاست که قیمتها را بازار تعیین میکند نه من. توی این محصول جدید به عینه برایم روشن شد که این روند همچنان ادامه دارد و بازار ایران با سرعت ولی بی صدا و بدون جلب توجه کاملا دارد مشتری مدار میشود و این خیلی خوب است. این یعنی رقابت و رقابت تولید کنندگان یعنی افزایش کیفیت و کاهش قیمت و حق انتخاب و رفاه بیشتر مصرف کننده. امروزه دیگر آن فرمول به درد نمیخورد. فرمول جدید این است :
سود = قیمت تمام شده - قیمت فروش
دیگر شما تعیین کننده قیمت محصول خودتان نیستید.

تکنیکهای جدید مدیریتی همگی حول محور کاهش هزینه ها و افزایش راندمان صحبت میکنند. در این فرمول فکر میکنم بتوانید این موضوع را بیشتر لمس کنید

محصولمان در دو درجه اورجینال و اکونومیک خواهد بود. با تفاوت فاحش در قیمت و کیفیت. محصول اکونومیک ما همان محصول رقبا در بازار است ولی با قیمت ارزان. محصول اورجینال ما به مراتب عالی تر است و با قیمتی پایین تر از رقبا.
باید که ببریم.
ولی به شرطی برنده ایم که به رقم دلخواه در تعدا فروش برسیم
برای امسال هدف کسب حداقل 2% از سهم بازار را در نظر داریم. رقم بسیار بزرگی است و باید خیلی تلاش کنیم. تعداد رقبا نیز زیاد است.
توکلم به خداست. اگر همه چیز خوب پیش برود امسال باید بتوانم مبالغ از دست رفته سال قبل را جبران کنم و به نقطه صفر برسم. اگر همه چیز خوب پیش برود فقط یک سال عقب افتاده ایم. سال 83 لعنتی ما را عقب انداخت.

از طرف دیگه دلم قرص است. خیالم راحت است و فقط به کار فکر میکنم. به قدری نیرو گرفته ام که تمام جزئیات را به مراتب بهتر از کسانی که سالها در کار تولید این محصول بوده اند بررسی کرده و میشناسم. البته هنوز خیلی چیزها را نمیدانم که ب مرور خواهم آموخت. هر محصول جدید برای خودش دنیای جدیدی دارد.
خدا دل هیچ کسی را نلرزاند.
ازت ممنونم که توانم را تمدید کردی. راستی یک چیزی در مورد شیشه عمر بگم. تازه فهمیدم که مال من جنسش ضد گلوله است :) خیالم برای همین راحته.
ازت باز هم ممنونم. بزن بریم. کلی کار هست که باید تمومش کنیم

۳ نظر:

ناشناس گفت...

1-سلام
2-عید شما هم مبارک
3-شما یه جا توی این پست نوشتین"محصول اوریجینال ما به مراتب عالی تر است با قیمتی پایین تر از رقبا"ایا به نظر شما بین قیمت و کیفیت رابطه مسقیم وجود نداره؟
4-همه چی شنیده بودم الا شیشه عمر ضدگلوله(شیشه عمرمحصول قرن 21
5-شاد باشید

Alireza Mojahedi گفت...

خدمت خانم مريم عرض كنم كه كيفيت ارتباط مستقيم به قيمت داره. ولي سوال شما در اينجا اين رو ميرسونه كه وقتي قيمت ما پايين تر از رقبا است پس كيفيت هم پايين تره. مسئله قيمت در بازار رقابتي فقط به كيفيت مربوط نيست. گاها ممكن است به خاطر كم كردن انگيزه حضور ديگران در بازار ، محصولي را با حاشيه سود خيلي كم عرضه كنيد. ممكن است محصول شما حاشيه سود خوبي داشته باشد و بتوانيد به راحتي با يك اختلاف جزئي قيمتي پايين تر يا بلاتر از ديگران داشته باشيد. اين اختلاف قيمت بايد با دقت صورت گيرد چون ميتواند فضاي رقابتي شما را محدود كند چون رقبا بيكار نمينشينند و شايد لازم نباشد در لانه زنبورها دود بدميد

ناشناس گفت...

سلام
جناب مجاهدی ممنون از جوابتون
منتظر پست بعد شما هستم