۱۴۰۰/۱۲/۲۳

eBiz's Post

متنی که از پست خانم ناصری در لینکداین باز نشر میکنم.
باشد که منجر به تغییر رویه شود:

"- خانم ناصری مدرک فنی حرفه ای تون مرتبط با برق درجه یک و دو ساختمان رو برام بفرستید.
- بنده مدرک فنی حرفه ای ندارم
- پس متاسفانه امکان پذیر نیست به نام شما
- اخه بحث این نیست من نخواستم مدرک بگیرم، فنی حرفه ای برق درجه یک و دو ساختمان برای خانمها برگزار نمیکنه ، بنده لیسانس برق دارم کافی نیست ؟
- ببخشید دست ما هم نیست بخش نامه هست، باید مدارک فنی حرفه ای ضمیمه باشه برای جواز کسب خدماتی که ارائه میدید یا نوع خدمات تغییر بدید که میتونید مدرکشو ارائه بدید !
- باور کنید منم دوس داشتم مدرک بگیرم اما این رشته در فنی حرفه ای برای زنان وجود نداره من ۱۴ سال به طور تجربی این خدمات یادگرفتم و انجام دادم تحصیلات مرتبط با برق دارم، شما میگید فنی حرفه ای مدرک بده فنی حرفه ای هم برای زنان ....، من جوونیمو برای این خدمات گذاشتم، در اون تخصص دارم به همین راحتی خدماتمو تغییر بدم بخاطر یه مدرک ؟ اصلا یه موردی نمیشه بیام همونجا از خودم آزمون بگیرید ؟
- متاسفم ما چنین شرایطی نداریم

حقیقتا مسئول پاسخگویی خانم با حوصله ای بود ، بسیار مودب ، پیگیر و دلسوز اما قانون قانون بود و اونم نمیتونست کاری کنه
ماجرا اینطور حل شد که یک نفر از کارمندانم رو که مدرک فنی حرفه ای داره معرفی کردم همراه با قراردادش و مستنداتی که نشون میداد ایشون در شرکت ما فعال هستن.
انجام شد،کار سختی نبود چرا که اکثر برقکارای ما این مدرک رو دارن و افراد ویپان استخدام شرکتنو قراداد دارن.
اما امان از حس بدی که در من دوباره به وجود اومد ، امان از قلبم که بازم مچاله شدو صداش درنیومد، نمیتونم از حالم بگم دراون لحظات هرچند اینبار جای شکرش باقی بود
چون وقتی سالها پیش برای جواز کسب مغازه اقدام کردم اصلا از درِ ورودی اصناف الکتریکی من رو به داخل راهم ندادن ( امیدوارم الان اینطور نباشه )"
اینجا مطالعه کنید:

https://www.linkedin.com/posts/shiva-naseri-82aa54197_aetaeuaewaea-aeqaezaeq-afyaezaewaepaeuaevabragpaebaeq-activity-6908476112872296449--gML?utm_source=linkedin_share&utm_medium=member_desktop_web

واقعا جای تاسف دارد و باید هر چه زودتر این رویه تغییر کند. فقط کافی است به رده های بالاتر برسد. حتی شده به دست آقای رئیس جمهور.

#کسب_و_کار #اجتماعی

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: