۱۴۰۰/۰۴/۰۸

eBiz's Post

بیانیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مورد طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»/ تشریح اشکالات طرح

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران طی بیانیه‌ای اشکالات طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» را برشمرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

طبق این طرح شرکت‌های خدمت‌‌دهنده اعم از داخلی یا خارجی، ملزم به ارائه نامحدود اطلاعات و داده‌های کاربران به نهادهای ذی‌صلاح شده‌اند، بی‌ آنکه مشخص شود این نهادها کدامند و این اطلاعات طبق چه ضوابطی باید ارائه شود.

در این طرح تمهیداتی برای حمایت از خدمات داخلی پیش‌بینی شده که ناشی از انگیزه مثبت و خیرخواهانه نمایندگان محترم ‌است، اما ما نمایندگان صنف فاوا بر این باوریم که هیچ رشدی در فضای بسته رخ نخواهد داد.

ضمن احترام به مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های سربازان وطن در حفاظت از تمامیت ارضی کشور، نمی‌توان از بی‌اعتمادی نمایندگان مجلس به سربازان جبهه فناوری که در کسوت مهندسی به مرزبانی دانش در کشور همت گمارده‌اند متاسف نبود.

در این طرح مجموعه‌ای از مجازات‌ها برای تخلف از ضوابط و الزامات پیش‌بینی شده که مفاد آن به صراحت و در موارد متعدد در تعارض با قواعد قضایی و رویه‌های دادرسی جاری است.

توصیه جدی این سازمان بر کنار نهادن این طرح و شروع تدوین طرحی جدید با مشارکت مجلس‌، دولت و بخش خصوصی است.

مشروح کامل این بیانیه و سایر ایرادات طرح شده را در لینک زیر بخوانید
https://tehran.irannsr.org/s/mfajWlv

@TICTguild
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: