۱۴۰۰/۰۲/۱۵

eBiz's Post

درود استاد بزرگوار

بله همونطور که فرمودین واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا خدا رو شکر با نظم نسبی، سهولت، و خلوتی و آرامش در حال انجام هستش.
من مدتهاست که سعی میکنم در کنار حجم زیاد اخبار بد، نقاط مثبت و اخبار خوب رو هم توی گروه بزارم تا علاوه بر داشتن نگاه جامع نگر، انرژی و توان انجام فعالیت های خود را از دست ندهیم و امیدوار به آینده و مسیر پیشرو باشیم.
در این جمع فرهیخته علاوه بر یادگیری صدها نکته و مساله، آموختم که خود من هم جزئی از این کل هستم و باید در رشد، تعالی و افزایش کارائی سیستمی که در آن زندگی می کنم، تمام تلاش خود را بکنم و نقاط قوت و ضعف جامعه، حکومت، فرهنگ و یا هر موضوع اساسی پیرامون خود را با هم ببینم.
وقتی خبر تزریق دوز دوم ۱۰۰ میلیون آمریکائی رو می خونم یادم نره که سی و سه میلیون آمریکائی یعنی حدود ده درصد جمعیت ابرقدرت جهان کرونا گرفتن و یادم نره که ۵۹۲ هزار نفر در آمریکا در اثر کرونا فوت شده اند. این آمار از ۵۸۰ هزار کشته آمریکا در جنگ ۲۰ ساله ویتنام بالاتر بوده است.
وقتی کشور اول جهان در اقتصاد، پزشکی، و مدیریت دچار چنین بحرانی می شود قیاس کشور ما با بهترین کشورهای دنیا در این حوزه قیاس مع الفارقی است.
مقایسه های گزینشی را سعی کرده ام در داوری ها و پیش داوری های خود حذف کنم.
مثلا به صادرات نرم افزار که میرسیم خود را با هند، به صادرات پوشاک خود را با چین، ترکیه و ایتالیا، به صادرات نفت خود را با روسیه و عربستان و ...مقایسه می کنیم.
به حوزه بانکداری که میرسیم،خود را با سوئیس مقایسه می کنیم و ...
همگی می دانیم که اوضاع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و محیط زیست کشورمان خوب نیست.
سوال مهم اینست، نقش من در این جامعه چیست؟
نقش من در بحران کجاست ؟ نقش من در فرهنگ سازی، در ایجاد فضای رقابتی کسب و کار در رشد و شکوفائی جامعه کجاست؟
در همین زمینه واکسیناسیون چقدر اطلاع رسانی توسط خود ما انجام شده؟ چقدر به اطرافیان و مخاطبان خود داده های صحیح داده ایم؟ چقدر بستر اعتمادسازی بوجود آورده ایم؟
از طرف دیگر چقدر جوک ساخته ایم؟ چقدر سیستم واکسیناسیون، واکسن ها، نیروهای متخصص ، خانه های بهداشت و ... خود را به سخره گرفته ایم ؟
چقدر اگر یه کار خوب انجام شده است از آن فرد یا سازمان تشکر کرده ایم.
چقدر پیگیر اصلاح سیستم قوه قضائیه، شهرداری، یا هر سیستم دیگری بوده ایم ؟
من برای اصلاح چهار زمانه شدن سه مکان در اصفهان بیش از هشتادتلفن زده ام و به طور ناباورانه ای این سه مکان تنظیم چراغ های راهنمائیش درست شده است.
اگر هشت نفر تماس گرفته بودند مطمئنا من با یکی دو تماس به خواسته خود رسیده بودم.
نا امیدی، یاس، بیخیالی، اخبار تلخ و انتشار آن مشکلات را حل نمی کند، بغرنج تر می کند.
انتشار اخبار بد بشرطی راهگشاست که باعث تحریک و تهییج مطالبه شود. در حالیکه چنین مطالبه گری حداقل من شخصا از این روند، نتیجه گیری نمی کنم.
باور کنیم بسیاری از مسئولان نادان هستند و با تذکر، تکرار، مداومت و مطالبه گری می توان فضای بهتری را ایجاد نمود.
مطالبه گری باید جمعی، مبتنی بر منطق، بدون خشونت و مستمر باشد تا به نتیجه برسد.
یادمان نرود که سیاهان ۶۵ سال پیش در بزرگترین مدعی دموکراسی، وقتی سفیدی وارد اتوبوس میشد حق نشستن نداشتند.
من بعد بزرگواران کار خوبی اگر در جامعه انجام شد، اعلام بفرمائید، ما به این تکه تکه های کوچک امور خوب بشدت نیاز داریم.
#امیر_حسین_مرتضوی
By: via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: