۱۳۸۸/۰۶/۲۹

توسعه عمودی مان مبارک!

همانطور که در جریان قرار گرفتید جنگ قیمتی که در بازار کاغذ کامپیوتر توسط یکی از رقبایمان آغاز شده بود و عکس العملهایی نیز از طرف ما و سایرین به دنبال داشت در نهایت منجر به این شد که رقیب ما با جلب حمایت دولت و استفاده از گواهی عدم ساخت تعرفه واردات برای کاغذ کاربن لس را بالاتر برد تا فشار تامین کالای جانشین خودش را کاسته و ما را در تنگنا قرار دهد و گرچه ما و سایر شرکتها موفق شدیم قیمت ها در بازار را کنترل کنیم و دامپینگ شکست خورد اما محدودیت در دسترسی به کاغذی که منحصرا توسط یک شرکت تولید میشد تنگناهایی را برایمان فراهم نموده بود.
از آن زمان فکر تاسیس یک واحد صنعتی به منظور تولید کاغذ کاربن لس و شکستن انحصار در راستای برنامه های استراتژی رشد عمودی شرکت در سرم بود تا اینکه اواخر خرداد و اوایل تیر ماه بود که قرارداد همکاری مشترک Joint Venture میان شرکت ما و یک شرکت سرمایه گذار در صنعت کاغذ سازی بسته شد و کارهای مربوط به راه اندازی واحد تولید کاغذ کاربن لس در شیراز آغاز گردید. حالا چرا در شیراز به خاطر محاسبات اقتصادی مختلفی است که اگر فرصت شد در مبحث مکان یابی به آن خواهم پرداخت.
در آستانه عید سعید فطر نمونه های اولیه مان تولید شد.
خوشبختانه کیفیت محصولات نسبت به تولید مشابه داخلی و حتی برخی کاغذهای وارداتی به مراتب در سطح بهتری قرار دارد و با ایجاد راه حلهایی برای مشکلاتی که تجربه آنرا در استفاده از رولهای کاربن لس داشتیم استفاده از رولهای کاربن لس خودمان را برای شرکتهای فرم سازی مقرون به صرفه تر نمودیم.
تست های اولیه تقریبا از اواسط شهریور آغاز شده بود.
خوشحالم که امروز همزمان با این روز مبارک خبر ارائه رولهای کاربن لس رادان را منتشر میکنم.
با شکسته شدن انحصار این محصول نه تنها دسترسی به منبع کاغذ بسیار مطمئن کمک خواهد نمود تا با سرعت بیشتری نسبت به فتح بازار کاغذهای کامپپیوتر کاربن لس پیش برویم بلکه به عنوان خط جدیدی در فعالیت و کسب و کار شرکت، ضمن توسعه ارتباط ما با سایر شرکتهای همکار در تولید فرمهای بهم پیوسته، زمینه استفاده بهینه از ظرفیتهای خالی یکایک آنها فرصت افزایش برون سپاری و رشد افقی را نیز برایمان فراهم خواهد نمود که فکر میکنم قدم بسیار مهم و استراتژیکی در جهت صادرات و توسعه سهم بازار محصولاتمان باشد.
در آینده نزدیک (شاید دو ماه بعد) با نصب دستگاه رول شیتر تولید انبوه کاغذهای کاربن لس به صورت بند نیز آغاز خواهد شد. فعلا که قصد ندارم در این بازار جنگ قیمت راه بیاندازم بلکه با کیفیت و مرغوبیتی که همواره شعار رادان بوده است به یاری خدا موفق خواهم شد بیشترین سهم بازار را در کاغذهای کاربن لس نصیب رادان نمایم.

ضمنا با راه اندازی وبلاگ شرکت به آدرس weblog.radantahrir.com خبرهای شرکت را داغ داغ به اطلاعتان خواهیم رساند

۴ نظر:

شیکاگو گفت...

تبریک میگم!
من برخلاف نظر بسیاری از دوستانم معتقدم مدیریت علمی و به کاربردن تئوری های مدیریت در ایران بسیار بیشتر از اروپا یا آمریکا سودآوری به همراه خواهد داشت!
امیدورام همینطور با برنامه پیش برید و هر روز خبرهای بهتری از موفقیت هاتون برای ما بنویسید!

عماد گفت...

علیرضا جان، متاسفانه برخی مدیران دولتی و اغلب دارندگان رانت دولتی به این نتیجه می رسند که بهترین راه درآمد واردات است! چراکه بازار داخلی، مقررات و شرایط در دستشان است و تنها مشکل بر سر راهشان تولید کننده داخلیست! وقتی به این نتیجه می رسند کارخانه ها ورشکست می شوند، شالیکاران و چای کاران و باغداران و تولیدکنندگان هم در مضیقه قرار می گیرند.
امیدوارم شما و سایر مدیران و تولیدکنندگان داخلی و مدیران و صاحب منصبان وطن پرست و دلسوز ریشه ی این مشکلات را بخشکانند.

علیرضا گفت...

سلام. وبلاگ جالب و ÷ر محتوایی دارید خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم.

ناشناس گفت...

سلام علیرضای عزیز - دوست گرانقدر .
بهت دست مریزاد می گم . انسان موفقی هستی و در هر کاری که قدم می گذاری موفقیت نصیبت می شود . خیلی خوشحالم . انشالله با همین پشتکار و دانش و تجربه ای که داشته - داری و خواهی داشت ، روز به روز در سطح بالاتری قرار بگیری و البته همیشه انسان باقی بمانی :)

آقا رشت اومدی بی خبرم نذار . قربانت

www.ali-yousefi.blogfa.com