۱۳۸۶/۰۸/۰۵

مدیریت روابط مشتری

روز چهارشنبه اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت ما از فیزیک نظری بود که متاسفانه به دلیل عدم حضور نماینده فیزیک نظری قضات محترم به صحبتهای ما گوش دادند و قرار شد تا دوباره جلسه دیگری برگزار شود تا نماینده فیزیک نظری هم باشد.
ظاهرا همه چیز به نفع ما است. اسناد و مدارکمان هم کامل است. فعلا که معلوم نیست جلسه بعدی کی باشد تا تازه آن هم شکل بگیرد یا خیر و اگر شکل بگیرد حکم چه باشد و کی ابلاغ شود و کی اجرا شود و ... خلاصه این قصه ظاهرا طولانی است
فعلا که بسیاری از سرویسهای ما از روی دمین جدید اجرا نمیشوند. چون خیلی از تنظیمات برنامه های سایتمان را باید تغییر دهیم
برای توسعه فعالیتهای وب شرکت وسوسه شده بودم ولی ظاهرا زیاد بودن محدودیتها دارد شوق و ذوقم را کم میکند. تا چه پیش آید.

برای ارسال مقاله ام به اولین کنفرانس CRM یا همان مدیریت روابط مشتری دو دو دل بودم. چون میخواستم هم برای این کنفرانس و هم برای دومین کنفرانس بازاریابی مقاله ام را بفرستم بخصوص که فکر میکردم حرف جدیدی در این دو موضوع دارم ولی بعد منصرف شدم و فقط مقاله CRM را فرستادم
دیدم بهتر است تمرکزم را برای پرداختن به پایان نامه حفظ کنم و تمامش کنم
در مقاله ام به مدیریت روابط مشتری از دید تفکر سیستمی پرداخته ام. به عبارتی معتقدم تا زمانی که ندانیم اصلا مشتری ما کیست و چیست و کجاست روابط بلند مدت مشتری شاید زیاد اهمیت نداشته باشد
مدیریت روابط مشتری یک نرم افزار نیست. بلکه موضوع بسیار مهم این است که توجه داشته باشیم CRM یعنی مدیریت کردن رابطه با مشتری. یعنی موضوع بحث در خصوص رابطه با انسانها است
اینجا استفاده از نرم افزار و تکنولوژی صرفا به عنوان یک تسهیل کننده و به منظور پردازش داده های جمع آوری شده از مجموعه سلیقه ها و خواسته های یکایک مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.
بیشتر نرم افزارهای مدیریت روابط مشتری کشورمان یک بانک اطلاعات از تماسهای مشتریان هستند. من اسمش را گذاشته ام CCD یعنی دیتا بیس تماسهای مشتری
مدیریت یا اداره نمودن رابطه با مشتریان باید به نزدیک کردن محصول و خدمت به سلیقه خاص یکایک مشتریان و یا طیف گسترده ای از سلیقه های مشابه منجر شود تا در نهایت محصول به دلیل آنکه طیف بیشتری از خواسته ها و نیازهای مشتری را برآورده میکند بتواند از نظر مشتری محصول با کیفیت تلقی شده و در نهایت منجر به افزایش فروش و سهم بازار گردد
بعدها در این باره بیشتر خواهم نوشت

۳ نظر:

ناشناس گفت...

موید باشی علی عزیز .
منتظر مقاله ات هستیم.

یا علی

www.ali-yousefi.blogfa.com

ناشناس گفت...

سلام!
حقيقت همين است كه فرموديد. اخيرا همه مفاهيم عالي كيفيت و حتي نگهداري و تعميرات و باقي مفاهيم مهندسي با يك نرم افزار بظاهر زيبا جمع و جور مي شود.
نه خبري از تحليل هست، نخبري از برنامه ريزي مبتني بر هدف و ...
نمونه اش همين crm كه گفتيد و fmea و tpm...
نرم افزارهايي براي رفع تكليف و بستن دهان مميزهاي بي سوادي كه غوره نشده مويز شده اند!
متاسفانه هيچ تفكيكي بين اين مفاهيم با روش بكارگيري كه همان نرم افزار باشد صورت نمي گيرد
يا علي مدد!

ناشناس گفت...

خوشحال خواهيم شد بعد اتز ارائه مقاله تان در كنفرانس , مقالتان را در وب سايتتان ببينيم.
با تشكر