۱۳۸۶/۰۷/۳۰

آمازون و سرویس اشتراک کالا در سایت رادان

در یکی از سایتها کتابی را پیگیری میکردم که در نهایت از طریق لینکی به سایت آمازون رسیدم.
چیزی که توجه من را جلب کرد سرویس جدید آمازون بود که البته در نسخه بتا عرضه شده بود با اسم Subscribe & Save
چیزی که خیلی برایم جالب بود آن بود که عین همین سرویس را سالها پیش (شاید 5 سال پیش) من برای اولین بار طراحی کردم و در سایت فروشگاه شرکتم رادان آن را پیاده کردم.
و اینکه امروز آنها نسخه البته بسیار ساده مشابه سرویس ما را پیاده کرده بودند بسیار برایم جالب بود.

البته فعلا و موقتا سرویسهای ما به خاطر مشکل دمین زمین گیر شده است ولی میتوانید سایت فروشگاه قبلی ما را در آدرس http://radanonline.com/index.asp ببینید.
برای تست سرویس ما یا کالایی را انتخاب کنید یا مستقیما لینک زیر را ببینید:
http://radanonline.com/product.asp?g1code=2&g2Code=3&g3Code=2 و گزینه اضافه به سبد اشتراک را کلیک کنید

اسم سرویسمان اشتراک کالا میباشد که از طریق منوی خدمات در سایت مان به آدرس فعلی www.radanonline.com قابل مشاهده است
البته خیلی خیلی بعید است که از ما اقتباس کرده باشند چون اولا سرویسی که ما ارائه میدهیم در مقایسه با سایت آمازون به مراتب جزئیات بیشتر و انتخابهای بهتری در پیش روی مشتری قرار میدهد در ثانی اصلا بعید است که به سایت یک شرکت ایرانی سر بزنند ببینند چه ایده ای دارد. حتما بر حسب ضرورت و نیاز به آن رسیده اند

ایده این کار هم زمانی به ذهن من رسید که در یک روز چند مجله ای که مشترک بودم با هم توسط پست تحویل شد. من اصولا مجلات بسیار زیاد و متنوعی را از چاپ و بسته بندی و کاغذ و مدیریت گرفته تا کامپیوتر و ... را مطالعه میکنم. چون به نوعی برای به روز ماندن به مطالب تخصصی هر کدام نیاز دارم. خلاصه در آن روز اتفاقا سفارشات خرد و ریز زیادی هم به ما رسیده بود که بیشترشان تکراری بود. ناگهان این فکر به ذهنم رسید که وقتی مردم مجله را مشترک میشوند چرا کالایی که دائم نیاز دارند را مشترک نشوند؟
و اینگونه بود که سرویس اشتراک کالا در سایت رادان متولد شد.

در حالی که به دلیل مشکل دمین و احساس نا امنی توسعه وب در ایران کاملا از توسعه سایتمان منصرف شده بودم، مشاهده اینکه چند گام از پیشتازان تجارت الکترونیک دنیا جلوتر بوده ایم مرا تشویق کرد تا یک بازنگری دیگری در تصمیم خودم انجام دهم

محسن خان عزیز هم لطف کرده اند و خبر داده اند که سایت ویکی پدیا در جستجوی عبارت بیماری هلندی، علاقمندان را به یکی از پستهای وبلاگ من در این خصوص ارجاع میدهد.
در اینجا ببینید
محسن جان خبر جالبی بود. شیرینی اش طلبت

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام هموطن ايراني. سايت ياهو که آدرس ايميل من و شما در آن قرار دارد و روزانه با مسنجرش چت مي‌کنيم، نام کشور من و تو را از ليست کشورهايش در صفحه‌ي ثبت نام حذف کرده. اگر غيرت و عرق ملي‌ات اجازه نمي‌دهداين ننگ را بپذيري، با لينک دادن به صفحه‌ي http://helloyahoo.net از طريق کليدواژه‌ي Yahoo mail به بمب درحال پيشرفت عليه ياهو کمک کنيد تا کوچکترين وظيفه‌ي ما به کشورمان ادا شده باشد و همانند بمب افتخارآميز ??? و خليج فارس، بتوانيم يک موفقيت ديگر را نيز رقم بزنيم... متشکرم

Alireza Mojahedi گفت...

سلام بر دوست عزیزی که به صورت ناشناس برایم پیام گذاشته اید.
از اینکه اطلاع دادید سپاسگزارم ولی برایم بسیار مایه تعجب است که چرا عرق ملی غیرت و حس وطن پرستی شما با حذف شدن اسم ایران از سرویسهای یاهو به جوش آمده است در حالیکه مدتهاست که اکثر سایتهای دنیا (بیشتر سایتهای علمی و مفید نه سایتهایی مثل یاهو) این کار را کرده اند و شما و دوستانتان حتی متوجه نشده اید تازه با خبر میشوید
حتی بسیاری از سایتها پس از شناسایی شماره آی پی ایرانی رسما اعلام میکنند که کشور شما در زمره کشورهایی است که نمیتوانیم به آن سرویس دهیم ولی شما عرقتان خبر دار نشد. یعنی یاهو اینقدر برایتان اهمیت دارد؟ شاید یاهو در زمره آخرین سایتهایی باشد که به این کار مبادرت میکند
این بمب شما هم به هیچ دردی نمیخورد چون هرگز کسی ایمیل یاهو خود را از طریق سرچ چک نمیکند و حتی اگر هم مدیران یاهو از اعتراض ایرانی ها ناراحت شوند کاری از دستشان بر نمی آید چون نمیتوانند خلاف قوانینی که وضع میشود اقدام کنند.
امیدوارم مفهوم تحریم و فشار سیاسی را بهتر درک کنید.