۱۳۸۵/۱۲/۰۷

آيا سفر به كره ماه يك دروغ تبليغاتي است؟

هنوز تعجبم از پست قبلي كم نشده بود كه مطلب جالب ديگري را در سايت گوناگون با عنوان "بزرگترين دروغ قرن! آيا سفر انسان به ماه يك دروغ بزرگ بود؟" خواندم.
در اين مقاله كه ترجمه آن در سايت قرار گرفته است نگارنده با عكس و توضيحات فني معتقد است اولين سفر انسان به كره ماه ساختگي است !! "...كه سفر آرمسترانگ در سال 1969 با آپولو 11 به سطح كره ماه و 6 سفر ديگر با آپولوهاي 12 تا 17 كه طي كمتر از 3 سال انجام شد، يك نمايش تلويزيوني و دروغي بزرگ براي فريفتن افكار عمومي بود...."

مطلب جذاب است و عكسهاي كافي دارد. حتما مطالعه كنيد.

امسال تقريبا ترافيك آخر سال خاصي نداريم. تقريبا در اين چند سال متوجه شده ايم كه كي بايد چه كاري كنيم تا ديگر در پايان سال ترافيك خاصي نداشته باشيم.

با توجه به استقبالي كه از مباحث كسب و كار الكترونيك به خصوص تجارت الكترونيك B2B (بين دو شركت يا دو كسب و كار) ميشود به نظرم رسيد كتاب B2Bكه توسط Financial Times منتشر شده است را ترجمه و منتشر كنيم.
بعد از همفكري با همكارم به اين نتيجه رسيدم كه خودم آنرا ترجمه كنم.
درست است كه براي من اولين تجربه ترجمه كتاب خواهد بود و شايد لطمه زيادي به شيوايي مطلب بزند ولي اگر دقتم را بيشتر كنم اولا كمك ميكند تا در ترجمه هاي بعدي روان شوم دوما زبان تخصصي ام را تقويت ميكند و سوما پولي بابت ترجمه به مترجم پرداخت نميكنم.
شايد اين كار تمريني باشد براي ترجمه كتاب مورد علاقه ام با عنوان Systems Thinking نوشته آقاي دكتر جمشيد قرجه داغي. البته قبلش بايد با خودشان تماس بگيرم تا ببينم نظر خودشان چيست.

تنها مشكلم اين است كه با توجه به ترافيكي كه در سال آينده خواهم داشت و بيشتر ناشي از اضافه شدن كار پايان نامه ام و همچنين بيشتر شدن دوره ها و سمينارهاي آموزشي من با توجه به سنگيني دروس ترم آخر و نيز كار روزانه اداره كردن كسب و كار روتين خودم خواهد بود.
تازه قصد داشتم سال بعد حداقل يك عنوان جديد كتاب هم بنويسم و كتاب قبلي را هم ويرايش كنم و ويرايش جديدش را چاپ كنم!!
انگار عادت ندارم كمي آرامش داشته باشم. بايد هميشه بيش از زمانم برنامه داشته باشم

مجبورم به هر حال ساعاتي را به اين كارها اختصاص بدهم. شايد كار ترجمه را به كندي پيش ببرم ولي پايان نامه قطعا زمان زيادي را خواهد گرفت.
حالا اگر كارها روتين بودند ميشد با زمان بندي همه را به موقع انجام داد ولي من هنوز تصويري از اقتصاد سال 86 را نميتوانم متصور شوم. فعلا كه روزنامه همشهري 50 توماني شده است 100 تومان. بليط هواپيما هم قرار است دو برابر شود. پست هم از بازار داغ ارسال كارت تبريكهاي نوروزي استفاده كرده و نرخها را افزايش داده است. نرخ تورم چند درصد بود؟ آقاي دكتر ايماني راد در حدود 26% برآورد كرده اند.
در كنار همه اينها برخي مشكلات كه ديگر پوستمان را كلفت كرده اند نظير دبه كردن يكي از تامين كنندگان كه چند روز پيش به عنوان مثال مجبور شدم با يكي از آنها رابطه را قطع كنم تا حساب دستش بيايد. گرچه خومان هم كمي دچار مشكل خواهيم شد. و يا شرايط خاصي كه در دنياي رقابت گاها پيش مي آيد كه نظم كارها را هميشه و در همه حال به هم ميزنند نيز وجود دارند. مثلا اينكه عليرغم گراني هاي اخير يكي از رقبا قيمتهايش را پايين آورده است.
اين مسائل ديگر عادي شده و اصلا تعجب آور نيستند و ديگر فشار عصبي هم ندارند.
تنها كاري كه فعلا دست به نقد است كم كردن ساعت خواب است. ولي من همواره در زمان بندي ها به اين نتيجه رسيده ام كه اگر فقط كمي نظم و ديسيپلين زمان بندي كارها را بيشتر كنم خود به خود زمانهايي را كه پرت ميشدند و هدر ميرفتند را ذخيره خواهم كرد و شايد بتوانم به كارهاي جديد برسم.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

آقاي مجاهدي نازنين، اين ها را پسر از كجا گير مي آوري؟
مطالب جالبي را خواندم.
به پشتكارت هم واقعا احسن و تبريك ميگويم

Unknown گفت...

اگر سفر به كره ماه دروغ بود ، رقباي روسي آمريكا در سازمان فضايي مير ، مچ آمريكايي ها را مي گرفتند
!!

ناشناس گفت...

حقيقت سفر به كره ماه سالهاست كه به اثبات رسيده
واقعا نميدانم هدف برخي ها از اين دروغ پردازيها چيست!

ناشناس گفت...

http://www.bbc.co.uk/persian/science/2009/08/090828_shr_fake_moonrock.shtml

Unknown گفت...

سال هاست که کشورهای استعمارگر جهان سومی هارا با دروغ هاو ادعاهایی بزرگ از این قبیل سرگرم میکنند.نمیدونم کی مردم میخواند دست از پرستش آمریکا بردارند.باور کردن قصه سفر به کره ماه مثل باور کردن داستان های تخیلی جیمز باند است.