۱۳۸۴/۱۲/۰۵

با زحمت یک چای ایرانی پیدا کردم

امروز صبح رفتم فروشگاه شهروند تا ببینم چای ایرانی خوب چی پیدا میکنم
شاید باورتان نشود ولی همه چای ها حتی آنها که نام فارسی داشتند مثل شهرزاد و جهان و عقاب و گلستان و ... همه و همه چای خارجی بودند که در ایران بسته بندی شده بودند.
خیلی نا امید شدم. یعنی همه چایی هایی که در داخل کشور به فروش میره خارجی هستند؟
پس چای شمال چه میشود؟ یاد گزارشی افتادم که چای در دست چای کاران داخلی مانده بود و دولت نمیخرید. گزارش مال پارسال بود.
داشتم دیگه نا امید میشدم که چشمم افتاد به آخرین ستون از چایی ها و چایی دیدم با نام نمونه و بسته بندی زیبا.
روی آن نوشته است از برگ تازه و با طراوت باغات سرسبز کوهپایه های خزر
خیلی خوشحال شدم. جالب است بدانید که این چای در 4 نوع موجود بود یکی برای صبحانه و سه نوع دیگر ترنج و پرتقال و لیمو بودند.
یکی از مزایای بزرگ این چای فاقد اسانس و مواد افزودنی عطر دهنده و رنگ دهنده بودن آن است
الان یک استکان از آن را نوشیدم و جای شما خالی. خیلی هم خوشمزه و دلچسب بود.
به همه شما توصیه میکنم برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان و برای حمایت از چای کاران داخلی از چایی ایرانی استفاده کنید

دیشب فیلمی از تلوزیون پخش میشد که ماجرای غرق شدن یک زیردریایی روسی بود. با وجود رشادتها و مهارتهای کاپیتان این زیر دریایی، او را بدلیل عدم همراه آوردن دفترچه ثبت رویدادها به هنگام غرق شدن زیر دریایی اخراج کردند.
با خودم فکر کردم که آیا درست است؟ یا باید بسته به موقعیت از خطاها گذشت؟ یا اینکه نه اشتباه اشتباه است؟ به نظرم با اخراج فرد خاطی درست است که سیستم برپا میماند ولی مهره مهممی که برایش زحمت کمشیده شده است از دست رفته است. خوب میدانید که مهمترین سرمایه ها هم کارکنان خبره آن هستند.
اصولا اشتباه بزرگی بوده است ولی آیا میتوان به این راحتی فرد ماهر و خبره ای را از سازمان خارج کرد؟ یک مهره اساسی را چطور؟
یعنی باید اشتباه او را قبول کرد؟ یا اینکه نه اشتباه اشتباه است؟
نظر شما چیست؟ شما با من موافقید که چنین فردی را نباید اخراج کرد؟
یعنی باید از خودمان مایه بگذاریم و ما کوتاه بیاییم؟
عجب تناقضی شد نه؟ لطفا نظر خودتون رو بفرمایید

برای خالی نبودن عریضه بد نیست سری به این صفحه بزنید. برای کسانی خوبه که بدون میسنجر صبحشون شب نمیشه و نمیتونن تو اداره یا مسافرت به اون دسترسی داشته باشن! آدرسش اینه http://www28.meebo.com/

هیچ نظری موجود نیست: