۱۳۹۴/۰۸/۱۲

یکبار دیگر مشکل هاستینگ نامطمئن


سلام دوستان،
وب سایت و وبلاگم مدتی بود به سرور یکی از دوستانم منتقل شده بود. ایشان خودشان در این زمینه تبحر دارند و به همین دلیل هم من دعوتشان را پذیرفته بودم و زحمت هاستینگ سایتم با ایشان بود. ولی در زمان انتقال مجدد اطلاعات سایتهایشان به جای دیگری، به دلایل غلط یک فردی دکمه اشتباهی را زده است و کلا دیتاهای من و چند سایت دیگر پریده است!
به هر حال خوشبختانه خودم یک پشتیبان مربوط به چند ماه قبل را داشتم که البته به علت قدیمی بودنش نتوانستم سایتم را مثل قبل کنم و در نهایت چند پست آخر وبلاگم و تمامی صفحات دوره های آموزشی ام و چند صفحه ای که تغییرات جزئی داشتند به کل از دسترسم خارج شدند.
من هم الان نه وقتش را دارم و نه حوصله آنرا که بنشینم دوباره برای آن صفحات وقت بگذارم و طراحی شان کنم. از دست رفتن پستهای وبلاگ که اتفاقا از پستهایی بودند که خودم خیلی خوشم می آمد هم جای خود دارد.
حالا در تلاشم ببینم از کجا میتوانم دیتا بیسهای جدیدتری از سایتم را پیدا کنم و جایگزین کنم. اگر درست شد که شد. اگر نه که دیگر هیچ و به همین صورت ادامه میدهم.
در ابرستان به دلیل خاصیت ابری و چند سروری چنین مشکلاتی را نخواهیم داشت ولی چون سایتم وردپرسی است فعلا نمیتوانم از سرورهای ویندوزی ابرستان برای نصب وردپرس استفاده کنم و از طرفی خارج کردن سایتم از فرمت وردپرس نیازمند طراحی مجدد آن با سایت ساز ابرستان است که علیرغم آنکه کار ساده ای است ولی  باید تا تمام شدن کار تکمیل نرم افزار سایت ساز ابرستان صبر کنم و خب به هر حال طراحی مجدد سایتم وقت و حوصله و ذوق خودش را میخواهد. من همه به جزئیات حساس هستم باید سر فرصت و با ذوق و حوصله کارهایش را انجام دهم.
در مورد دوره های آموزشی دیروز دوره ششم مدیریت خدمات به خوبی و با موفقیت و استقبال خوب عزیزان برگزار شد و خوشبختانه همه خیلی راضی بودند. قول داده بودم یک دوره دیگر را برای روزهای پنجشنبه برگزار کنم که خواهم کرد.
ولی در مورد دوره هشتم روشهای قیمت گذاری هم علاقمندان فعلا میتوانند از طریق سایت شرکت برگزار کننده ثبت نام کنند www.aidi.ir
برای دوره های بعدی باید وقت بگذارم و صفحات وبم را از نو بسازم که میدانم با متراکم شدن کارهای اجرایی ابرستان که تقریبا نرم افزار سایت سازش دارد به مراحل عرضه نزدیک میشود و کارهای مربوط به همایشها و سمینارهای بین الملی aidigroup این کار طول خواهد کشید.
برای همین لازم دانستم از این بابت عذر خواهی کنم.

هیچ نظری موجود نیست: