۱۳۸۷/۰۹/۰۷

همبالی ...

دیروز عصر با همه ترافیک کاری و ترافیک خیابانها خودم را به سخنرانی جناب آقای دکتر خاکی در خانه مدیران رساندم تا از بحث جالب ایشان در خصوص تمثیل هدهد ایرانی در نقش رهبر سازمان استفاده کنم.

داستان مرغانی که به رهبری هدهد میروند تا به سیمرغ برسند برایم همیشه جذاب بوده و از دو روایت ابن سینا و عطار همیشه استفاده کرده ام ولی نه به این عمق و با این مضمون که توجه بیشتر به رهبری هدهد باشد.
توصیه میکنم این مقاله ایشان را نیز بخوانید و اگر توانستید کتاب "همبالی، شیوه رهبری ایرانی" را حتما تهیه کرده و مطالعه کنید.

در کارهای اینجا تقریبا سوار بر کار شده ام و خوشبختانه خوب پیش میروم. مشکل اصلی آن است که هیچ جاده ای نیست که بر آن برانم. باید همه چیز را بسازم و این کار زمان میبرد. سخت ترین بخش کارم تغییر فکرها و همسو نمودن ذهنیت سایر مدیران است.
نفوذ به دل کارکنان گرچه سخت است ولی تغییر ذهنیتها و باورها از آن هم سخت تر است.
خوشبختانه در خصوص کارکنان دپارتمان فروش مشکلی ندارم. به زودی جریان فعالیت شعب شهرستان را هم سامان خواهم داد.
تلاشم بر این است که کارکنان دپارتمان فروش حرفه ای ترین افراد سازمان باشند.
در این راستا شاید آموزش با اهمیت جلوه کند ولی رهبری دلها و ایجاد ارتباط بین شخصیت افراد و کیفیت کارشان و بالا بردن شان و منزلت آنان برایم بسیار حیاتی و با اهمیت است.
گرچه موانع زیادی هم دارم و با پیشرفتهایم منافع بسیاری به خطر می افتد ولی واهمه ای ندارم.
پشتوانه ام شادابی و روحیه ای است که در کارکنان به وضوح دیده میشود.
راستش را بخواهید روی پشتیبانی آنان خیلی حساب میکنم.
به عبارتی آنها هستند که با رو سفید کردن من به من کمک میکنند با سرعت بیشتری اهدافمان را پیش ببریم. برای همین هم روی رهبری دلها بسیار کار میکنم تا همدلی ایجاد کنم.
خودم از این کار خوشم می آید و دغدغه هایش را وقتی با دستاوردهایش مقایسه میکنم امیدوارتر میشوم.
در دوره جدید همکاری ام با این شرکت پشتیبانی خوب پرسنل دپارتمان فروش بیشتر و بیشتر امیدوارم میکند و بیشتر و بیشتر از اهمیت رفتار سازمانی در منابع انسانی استفاده میکنم .
واقعیت این است که با همبالی کارکنانم میدانم که حتی به سیمرغ میرسیم. بالاتر از کوه قاف. جایی در شان کارکنان این واحد

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقاي مجاهدي
قدمتان به روي چشم
در مورد فيلم هاي آقاي كيميايي بايد بگويم بدترين آن/ شرف دارد به خيلي از فيلم هاي ايراني كه كه در طي سال ساخته مي شوذ اما با فيلم هاي خيلي خوب ايشان قابل قياس نيست
اما در مورد نوشته هاي شما يكي از اعتيادهاي من است
مرتب وبلاگ لاگ شما را پي گيري مي كنم

ناشناس گفت...

از شما بینهایت متشکرم

حقا که کارت درسته مهندس جان

با همدلی با کارکنان و اهمیت دادن به اونا و فهماندن این مطلب که پیشرفت شرکت موفقیت خود آنها هست میشه به قدرت به پیش رفت البته با توکل به یاری خدا

خدا بهمراهتون

ناشناس گفت...

سلام اقای مجاهدی
از اينکه وبلاگه بنده حقير را می خوانيد سپاسگذارم. ولی منظور کامن شما در وبلاگم نشدم. امکان دارد روشن تر بفرماييد که "خودت را اذيت نکن!مهندسان صنايع بايد در عمل خودشان را نشان بدهند" به معنی است؟
با تشکر!

ناشناس گفت...

سلام
به نكته بسيار مهمي اشاره نمودي . منابع انساني شركت شما مهمترين داراي شما هستند . همين كه به كار گروهي اهميت مي دهيد و براي پرسنل ارزش قائل هستيد مطمئن باش كه موفق خواهي شد .

ناشناس گفت...

salam . jaleb bood alireza khan e naazanin . ensha'alaah movafagh bashi . cheghadr khoob ke az sharayet jadid esteghbal mikoni o nemiharaasi . man gharibe 20 rooze dgar agar khoda bekhahad , baraye edame tahsil dar reshteye MBA international ( karshenasi arshad ) be malezi miravam . chand rooze dgar miaayam tehran . ensha;laah forsti dast dahad ke yekbar ham ke shode ziaratat konam / bar gharar bashi
www.aliyousefi.wordpress.com
aliyousefi_r@yahoo.com
dar hal e hazer webloge fa'aali nadaram . agar kari bood ya email bedahid ya sms .
ayam be kam