۱۳۸۵/۱۰/۰۵

باز هم ترافيك كاري

بلافاصله بعد از كلاسهاي اين هفته عازم اهواز خواهم شد تا همانطور كه در پست قبلي نوشته بودم ديداري با عوامل فروشمان در اهواز داشته باشم و از نزديك با آنان و فروشگاه هايشان و اقداماتي كه انجام داده اند آشنا شوم و از غرفه نماينده فروشمان نيز بازديد كنم.
بعد از برگشتنم هم بايد بلافاصله نسبت براي برداشتن غده كوچكي كه اخيرا در گردنم رشد كرده است اقدام كنم.
بالاخره بعد از چند بار آزمايش نتايج سونوگرافي امروز نشان داد كه در كيسه صفرايم سنگ دارم و بايد عمل شود. چون ايام امتحانات نزديك است فكر كنم بعد از امتحانات و قبل از عيد عمل كنم.
فكر ميكنم براي مدتي شايد از كار و زندگي بيفتم و اميدوارم فقط زياد طول نكشد. با اين ترافيك كارها در فصل آخر سال و مسائل مربوط به ايام امتحانات فقط همين را كم داشتم.

با زحماتي كه سركار خانم كربلايي برايم كشيدند امروز در دفتر دوره هاي آموزش كوتاه مدت سازمان مديريت صنعتي از من خواستند تا سيلابسهاي دوره هاي آموزشي خودم را به آنها اعلام كنم تا براي بهار 86 در تقويم آموزشي شان درج كنند و دوره ها برگزار شود.
فعلا قرار است در خصوص شش سيگما و روشهاي قيمت گذاري دوره هاي كوتاه مدتي را برنامه ريزي و اجرا كنم.
همچنين كارت عضويت خانه مديرانم را نيز امروز در جريان سمينار تفكر سيستمي آقاي دكتر مرعشي دريافت كردم. هدفم اين بود كه با ديدگاهاي ساير افراد در زمينه رويكرد سيستمي و اينكه افراد چگونه از زواياي مختلف به آن نگاه ميكنند ميتواند برايم آموزنده و مفيد باشد.
مجددا بسيار خوشحال شدم كه سعادت داشتم در محضر جناب دكتر خرم حضور داشته ام.

اين هفته همچنين با دو شركت مختلف در زمينه مشاوره صحبتهايي داشتم. قرار است با يكي از شركتها در خصوص ماركتينگ و با ديگري در خصوص بهبود خود نرم افزار همفكري كنم.
فكر ميكنم موفقيت بسياري در همفكري با شركتي كه نرم افزار تخصصي اش را ميخواهد به فروش رساند داشته باشم. جا براي كار زياد است و خوشبختانه مدير عاملش هم بسيار خوش فكر و علاقمند به همكاري است.
شركت دوم را سالهاست كه ميشناسم. قبلا هم با هم همكاري داشتيم. قرار است ميزان كارايي نرم افزار تحت وبشان را برايشان بسنجم و گزارش كنم. بعد از آن قرار است ماركتينگ پلن آنها را مرور كرده و اشكالاتش را اعلام كنم و يا در طراحي آن با آنها همفكري كنم.

دومين SBU شركتم هم در همين هفته شكل گرفت. واحد بسته بندي محصولاتم به مرور قرار است مستقل شود. فعلا كه قرار است سفارشاتي از بيرون بگيرند تا ببينيم كار در عمل چطور پيش مي رود و چقدر در دستيابي به هدفهايمان موفق خواهيم بود. درآمدهاي حاصله پس از كسر بهاي تمام شده و سهمي از سود باقي مانده به خود آن بخش تعلق خواهد گرفت تا كم كم پس از اطمينان از حجم سفارشات و درآمد حاصله كلا به طور مستقل عمل كنند.
شايد خيلي سريع اين كارها صورت ميگيرد و شايد اشتباه كنم. ولي به هر حال كاري بود كه بايد انجام ميدادم تا وقت كمتري را شركت از من بگيرد و بتوانم آزادتر به كارهاي درآمد زاي ديگري بپردازم

فعلا برنامه ام به قدري فشرده و پرترافيك است كه فرصت و حوصله نوشتن يك پست جدي را از من گرفته است. سعي خواهم كرد در پست بعدي به نظر خودم در خصوص جدا بودن عمر برند از عمر محصول (برخلاف نظر اساتيدم) بپردازم و از نقطه نظرات شما استفاده كنم.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

خيلي جالب است. اينكه واحدهاي مستقلي از دل شركتتان كه سايزش هم به نظر نميرسد خيلي بزرگ باشد بيرون بزند ايده جالبي است.
اصولا از اينكه دائما مسائلي كه فكر ميكنيم همين است كه هست را زير سوال ميبريد و چهارچوبها و قابها را ميشكنيد خيلي لذت ميبرم و برايم بسيار جالب است.
به نظرم شايد يكي از دلايلش تجربيات و مطالعات وسيع شما باشد كه ميتوانيد به اين راحتي مسائل را از زاويه ديگري ببينيد و حلشان كنيد
من كه هميشه استفاده ميكنم
خوشحالم كه ميتوانم چيزهاي زيادي از اينجا ياد بگيرم
سربلند باشيد

ناشناس گفت...

سلام...با آرزوي سلامتي ايشالا كه اعمال ! جراحي موفقي داشته باشيد.در مورد اس بي يو گفتيد...خيلي جالبه در بسياري از شركتهاي كوچك و بزرگ اين مفهوم قرار گرفته و اصلا در چارت سازماني شركتها معاونتي به نام اس بي يو ديده ميشود...ميتونيد مقداري در مورد اس بي يو يا واحدهاي كسبب و كار استرات‍‍ژيك توضيح بدين؟؟ . ممنون

ناشناس گفت...

دوست عزيز سلام! امروز با وبلاگ و فعاليتهايتان آشنا شدم و از اين جهتبسيار خوشوقتم .
خوشحال مي شوم در مورد مبحث سياسيت هابراي يك برند نوپا توضيحاتي ارائه كنيد .

ناشناس گفت...

سلام
من چند تا مقاله توی نشریات تخصصی مهندسی صنایع چاپ کرده ام که حتما توی وبلاگم میگذارم ... ضمنا از اینکه به وبلاگ من سر میزنی خوشحالم

ناشناس گفت...

سلام خيلي فكر نمي كني داري معطوف به درآمد حركت ميكني. از اين پست و پست پاييني چنين بويي برمياد پاشنه آشيل رشد شركتها توي ايران معمولا اينه كه نمي ذاره از توشون شركتهاي بزرگ در بياد. مستقيم به سمت هدف تكنيكالت برو با نيم نگاهي به درآمد كه ببيني پشت سرت داره مياد يا نه؟ نه برعكس. اين كه ظرفيت خالي داري يعني ميتوني براي يه محصول مشابه برنامه ريزي كني. يا يه سرويس. درسته كه بايد از ظرفيت هاي خالي استفاده كرد ولي اين كار يعني 30 درصد ظرفيت خالي كه با تمام تلاش ميشه 25 درصدش رو پر كرد ولي ايجاد تقاضاي جديد به مرور 100 درصد ظرفيت جديد به دنبال خودش مياره. اين نظر منه و البته تست شده است. خلق ظرفيتهاي جديد مبتني بر تقاضا و استفاده حداكثر ظرفيتهاي موجود دو تا نقش متفاوته كه راندمان حاصل از تلاش توي اين دو نقش يكي نيست. پس وقتت رو بر روي گزينه موثر خرج كن و در حوزه هاي ديگه تفويض اختيار توام با منافع كن. اينها نصيحت نيست نسخه هم نيست فقط يه نظر مبتني بر تجربه است از يه دوست كه شايد ارزش فكر كردن داشته باشه.

ناشناس گفت...

سلام محمد
فکر نمیکنی باید هم اینطور باشه؟
به هر حال بنگاه های اقتصادی هدف اولشون سود هستش
قبل از رفتن باید ارزیابی کنیم که سود هست یا نه نه اینکه بریم ببینیم سود پشت سرش نیومد و با هزینه برگردیم
البته فقط هدف تکنیکال رو دنبال کردن هم منجر به شکست میشه

ناشناس گفت...

سلام
عید قربان بر شما مبارک
امیدواریم که همچنان موفق و پیروز باشید.

انشاء الله که عمل موفقی رو خواهید داشت و بهتر باشین

با تشکر
سایت مهندسی صنایع - بتسا

ناشناس گفت...

با سلام .

جالبه خیلی جالب
من احتمالا اولین باری که وبلاگ شما را خواندم با یک سرچ دنبال مطالب مدیریتی به اینجا رسیده بودم

بار دوم بعد از خواندن کتاب قیمت گذاری تان بود

اینبار هم بعد از اینکه کامنتی که در وبلاگمان در مورد رویکرد سیستمی
گذاشته بودید آمدم

مطلبی راجع به اینکه دوره هایی که را به شکل الکترونیک تهیه کرده بودید هم ذکر کرده بودید
که چون تخصص اصلی کار من آموزش الکترونیک
است به شکل چند جانبه برایم جالب شد چیزی در این مورد نتونستم تو وبلاگتون پیدا کنم ممنون می شوم که اگر تمایل داشتید اطلاعات بیشتری در اختیار بگذاارید
شاد و سربلند و پیروز باشید
ندا مفاخری
mafakheri@gmail.com

Alireza Mojahedi گفت...

سلام آقاي محمد عزيز
البته درست ميفرماييد ولي نميشود به درآمد فكر نكرد
همان 25 درصد ظرفيت خالي كه اشاره ميكني ميداني براي پركردنش چقدر سرمايه درگردش لازم است؟
در حال حاضر ما مشكل تقاضا نداريم و به راحتي ميتوانيم آنرا افزايش دهيم ولي تقاضا را كنترل كرده ايم كه بتوانيم پاسخگو باشيم.
اگر نتوانيم به تقاضا پاسخ دهيم نتيچه اش بي اعتباري شركت و لطمه خوردن نام تجاري مان خواهد بود
به هر حال از راهنمايي شما استفاده كردم و بينهايت ممنونم. اميدوارم باز هم اظهار لطف بفرماييد

ناشناس گفت...

با سلام
از اینکه با این وبلاگ آشنا شدم خوشحالم وهمچنین از طریق این وبلاگ به وبلاگ خاطرات یک مدیرراه پیدا کردم که خوشحالیم بیشتر شد و وقتی دیدم در آن وبلاگ بحث های زیادی در میگیرد خیلی برایم جالب آمد . از اینکه از طریق لیبنک موجود د رصفحه شماه بنده را به آنجا هدایت فرمودید ممنونم
یک نکته جالب د رنوشتارتان بود اینکه به اندازه ایکه دلتان می خواهد پول ساز نیستید ؟!
یعنی چقدر پول ؟؟ چقدر پول در ماه یا سال درآورید راضی تان می نماید؟؟
امیدوارم عمل جراحی موفقیت همراه سلامتی مجدد داشته باشید و باز هم شما را در این صفحه با پست های جدیدتان ملاقات کنم
وب - مک

Alireza Mojahedi گفت...

سلام وب مك جان

ممنون از توجهت ولي بحث من بحث حرص به پول بيشتر نيست. اشاره من به كارايي و اثر بخشي ام است.
ته كار چيزي كه ميمونه پول هستش. زماني كه صرف ميكنم بايد بيشترين ارزش افزوده را داشته باشد. چه براي خودم و چه براي ديگراني كه مستقيم يا غير مستقيم در جريان آن كار قرار ميگيرند و با آن ارتباط دارند