۱۴۰۲/۰۸/۰۷

eBiz's Post

مدتی پیش میزبان دوست فرهیخته عزیزی که از تولید کنندگان و تجار بزرگی هم هستند بودم که از چین برایم صحبت و تعریف میکرد و حتی توصیه به راه انداختن کسب و کار در آنجا.
در میان سخنان جمله ای را فرمودند که عمیقا به آن اعتقاد دارم و همیشه خودم هم سعی میکرده ام آن موضوع مورد توجهم باشد.
با شما هم در میان میگذارم شاید تلنگری باشد که از این دایره گردون دور خودمان بیرون بیاییم اگر دور و بر ما را بی حالی و سستی گرفته تلنگری به خود بزنیم و دنبال کارهایمان را بگیریم.
فرمودند که: "وقتی سوار قطار پر سرعت میشی، میبینی اون همه آدم به سختی و به تندی مشغول کار هستند. این قطار پر میاد اون یکی پر میره. همه تند تند مشغول کار خودشان هستند. کسی با فرعیات کار نداره و واقعا میبینی که تنها کسی هستی که داری تفننی و با آرامش ناشی از فرصت کافی داری میری که بازاری رو بررسی کنی و یا فروشنده ای رو ببینی. بعد میبینی دنیا داره کار میکنه و جلو میره و تو همینطور عقب میمونی"
خیلی نکته مهمی است. نباید دست از تلاش برداشت.
بله موانع ذهنی بیشماری علاوه بر موانع عملیاتی بر سر راهمان قرار دارند.. دلسردمان میکنند. خسته میشویم که هی متوقف میشویم. یک کار ساده کلی وقتمان را میگیرد. بله همه ما داریم به عینه تجربه اش میکنیم و نیازی به گفتن نیست. همه داریم کامل لمس میکنیم و توش زندگی میکنیم
بله کاملا درست میفرمایید
ولی قرار نیست ما اجازه بدیم افسرده بشیم و تسلیم به اینکه کاری نمیشه کرد.
برای تغییر شرایط ترک آن تنها یکی از راه حلها است. جوانان با استعداد زیادی میشناسم که شرایط مالی یا غیر مالی متعددی دارند که مانع مهاجرتشان است. مبادا فکر کنیم همه راه حلها فقط در مهاجرت است و اگر نشود پس بازنده ایم.
مبادا
اصلا میدانید چرا علم مدیریت ایجاد شد؟ به خاطر همین محدودیتها و کمبودها. نیاز به تصمیم گیری. نیاز به برنامه ریزی
روحیه خودتان را بالا نگه دارید. از هر آنچه دم دستتان هست استفاده کنید. هر دوست و آشنا و ارتباطی که دارید. بروید بیرون و با چند نفر همفکری کنید. گاها ایده ها منتظر فرصتی هستند که پیاده شوند. گاها باید از نگاه فرد دیگری به دنیا نگاه کرد.
حضرت مولانا چه عالی فرموده اند:
گر در طلب خودی ز خود بیرون‌آ
جو را بگذار و جانب جیحون آ

چون گاو چه می‌کشی تو بار گردون
چرخی بزن و بر سر این گردون آ
مولانا » دیوان شمس » رباعیات » رباعی شمارهٔ ۶۱

#کسب_و_کار

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: