۱۴۰۲/۰۸/۰۱

eBiz's Post

10-100-1000
اینها هدف گذاری اولیه ما در ای بیزینر است.
10 مشتری اول از آن جهت اهمیت دارند که مطمئن شویم سیستم دارد درست کار میکند. برای 10 مشتری میتوانیم 100 درصد تمرکزمان را بکار بگیریم و همه قدمها را بشماریم و تماشا کنیم
عدد بعدی یعنی 100 مشتری اول. این کار کمک میکند این بار تمرکزمان را روی بررسی روان بودن و قدرت تاب آوری سیستممان قرار بدهیم. چون به هر حال اولین بار است که سیستم قرار است به 100 نفر به طور همزمان سرویس بدهد و به نوعی تحت فشار قرار میگیرد. گرچه هنوز فشار سبک است ولی تیم مدیریت و کارکنان و ... همه بیش از قبل تحت فشار قرار میگیرند.
اکنون بعد از رسیدن به این هدف میتوانیم ارزیابی بهتری از خودمان داشته باشیم. کجای کارمان میلنگد؟ کجا را باید تغییر بدهیم یا اصلاح کنیم و از این قبیل تصمیم گیریها و اصلاح ها. به عبارتی روی راندمان و بهره وری کار میشود. الان در این مرحله هستیم.
بعد از آن میرویم سراغ 1000 مشتری اول. تارگت 1000 مشتری اول به واقع سیستم ما را تحت فشار خوبی قرار خواهد داد. هم نرم ازفار هم سخت افزار و هم مدیریتی همه چیز تحت فشار قرار میگیرد.
ما در هدف گذاری 1000 مشتری اول به طور واقعی ساخته میشویم. البته که زمان هم میبرد و به طور ناگهانی رخ نمیدهد (گرچه نمونه های کلاب هاوس و پیام سرانهای سیگنال و تردز و ... هم بوده اند که ناگهان رشد زیادی را تجربه کرده اند) و این سرعت کند رشد کمک میکند سیستم و سازمان به تدریج قدرت بگیرد.
وقتی به 1000 مشتری اول رسیدیم دیگر وقت آن است که پرواز کنیم. اکنون به قابلیتهای خودمان اعتماد داریم و میتوانیم تخت گاز پیش برویم
شما را بیشتر در جریان اتفاقات و رخدادها قرار خواهم داد. امیدوارم همگی خاطرات شیرینی باشند

#کسب_و_کار

t.me/AlirezaMojahedi
AlirezaMojahedi.com
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: