۱۴۰۲/۰۷/۲۵

eBiz's Post

طی سه روز گذشته از هفته جدید، هر روز به بهانه ای در خدمت دوستی قدیمی بوده ام و در موضوعی با هم مشورت و همفکری کرده ایم.
در همه این جلسات دو سوال مشترک مطرح شد که فکر کردم خوبه اینجا هم پاسخش را درج کنم شاید سوال برخی دیگر هم باشد.
یک اینکه eBiziner چند درصد مشتریانش ایرانیان خارجی خصوصا کانادایی است؟ دیگر آنکه الان دوره های بازاریابی دیجیتال سازمان مدیریت صنعتی چگونه برگزار میشوند

از سوال آخر شروع میکنم که توضیحش کوتاه تر است. ببینید مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی بجز در مواردی محدود و خاص که واقعا مدرسانش بی نظیر بوده اند مانند مرحوم دکتر وفا غفاریان (مدرس مدیریت استراتژیک)، مرحوم پروفسور مسعود حیدری مدرس اصول و فنون مذاکره و مشهور به پدر اصول و فنون مذاکره ایران)، مرحوم دکتر احمد روستا مدرس مدیریت بازاریابی (مشهور به پدر بازاریابی ایران)، استاد بیژن خرم (عمر پر برکتشان همراه با سلامتی دراز باد) مشهور به پدر تفکر سیستمی ایران - در بقیه موارد اساتید متعددی یک موضوع درسی را تدریس میکنند و همزمان برای یک درس کلاسهای موازی توسط مدرسان دیگر نیر در حال برگزاری است. خصوصا در درسهای دوره های تخصصی کوتاه مدت که در دوره های نخصصی بلند مدت و نیز دوره های تحصیلات تکمیلی MBD و DBA برگزار میشود.
خود من زمانی که برای اولین بار در سال 1387 موضوع بازاریابی دیجیتال را برای اولین بار و به منظور معرفی بازاریابی درونی Inbound Marketing و فرصت استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی معرفی کردم که بعد از حوادث سال 88 تا سال 90 ارائه اش ممنوع شد و بعدا از سال 90 تا 94 تدریسش میکردم، وقتی از تدریس این دوره کنار رفتم سازمان معطل نماند و اساتید و مدرسان مختلف دیگری به همکاری دعوت شدند.
این روند هنوز ادامه دارد. من اکنون به دلیل فرصت اندکم، با همه شوق و اشتیاقم به یاد دادن و همکلاس شدنم با جمع فرهیخته مشتاق یادگیری، در آنجا کلاسهایم محدود به دروس 2 واحدی تحصیلات تکمیلی e-Business/e-Commerce است و گاها تفکر سیستمی و گاها بازاریابی و خیلی وقت است دیجیتال مارکتینگ را تدریس نمیکنم.
آنجا هم مانند بسیاری دیگر از موسسات آموزشی به کیفیت تدریس توجه دارند و مدرسان را ارزیابی میکنند. پس با خیالی راحت میتوانید دوره های آموزشی را شرکت کنید.
اینکه چرا دوره های آموزشی من به صورت مجازی برگزار نمیشود تقصیر هیچ کس نیست. محدودیت خود من است که وقتی ارتباط چشمی برقرار نمیکنم متوجه عکس العمل مخاطب (خنده، غم، بی خیالی، توجه و عدم توجه، اشتیاق و عدم اشتیاق و حتی علامت سوالی که به دلایلی سوالش را مطرح نمیکنند) نمیشوم و لذا بعد از مدتی انرژی ام مانند کسی که به تنهایی دارد جندین ساعت با خودش صحبت میکند تحلیل میرود و کیفیت تدریسم نیز به دنبال آن کاهش پیدا میکند.

مثلا با سوال دوم که پاسخش کوتاهتر بود شروع کردم :))
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: