۱۴۰۲/۰۸/۱۰

eBiz's Post

۶ هزار درگاه پرداخت آنلاین مسدود شدند
آیا اینماد سد دولت در برابر کسب‌وکارهای نوپاست؟


چندی پیش، تعدادی از فعالان حوزه کسب و کارهای آنلاین و فناوری اطلاعات در فضای مجازی، از روند طولانی و پر از چالش دریافت یا تمدید اینماد گلایه کردند که پاسخ مرکز توسعه تجارت الکترونیک به این انتقادها، «به روزرسانی سامانه» و ادعای ناچیز بودن این چالش‌بود. اما حالا گلایه‌ها از این موارد فراتر رفته است.

مهدی فاطمیان، رئیس انجمن فین‌تک و مدیر عامل پرداخت‌یار زیبال در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره این اقدامات نوشت: «حدود ۶ هزار درگاه پرداخت به علت نداشتن اینماد بدون اطلاع قبلی و ارسال لیست پذیرندگان به پرداخت‌یاران توسط شاپرک مسدود شده‌اند. شاپرک در خصوص وضعیت ناپایدار این روزهای اینماد پس از به‌روز رسانی صورت گرفته آگاه بوده و این اقدام در زمان فعلی بحران جدی برای کسب و کارهاست.»

ولی این پست بی‌پاسخ نماند و امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در واکنش به آن نوشت: «از ابتدای سال تا ۷ آبان نزدیک به ۴۵ هزار اینماد صدر و تمدید شده است. دیروز با همکاران چک کردیم و حدود ۳۰۰ پرونده در صف بررسی کارشناسان اینماد هست که صف طبیعی هست و با یک روند چند روزه پاسخ داده می‌شود.»

اما مهدی فاطمیان این پاسخ را نپذیرفت و نوشت: «شخصا برای ورود به پروفایل شرکت از جمعه تا یکشنبه اخیر با مشکل مواجه بودم.» مدیرعامل زیبال در ادامه توضیح داد: «من از زحمات شما و همکارنتان مطلع هستم ولی ناراحتی بنده و سایر پرداخت‌یاران از بابت این است که چرا شاپرک در این برهه بدون اطلاع قبلی درگاه‌ها را مسدود کرده است.»

کاربری نیز در واکنش به مسدود شدن درگاه‌شان توسط شاپرک نوشت: «درست در زمانی که هزینه سنگین برای کمپین انجام دادیم، بدون هیچ اطلاعی درگاهمان بسته شد و با چالش سنگینی روبرو شدیم.»| تجارت‌نیوز

لینک خبر
جواد راشدی

@tejaratnews
By: Alireza Mojahedi via eBiz

هیچ نظری موجود نیست: