۱۳۸۵/۰۴/۰۴

تخلف سايت پرداخت و عدم انجام تعهداتش

همانگونه كه اطلاع داريد به منظور فروش اينترنتي كتابم و تحويل آن از طريق پست و اخذ وجه همزمان به دليل فراگير نشدن سيستمهاي پرداخت الكترونيك در كشور از سرويسهاي شركت رهنما كاميابان نخستين (سايت پرداخت)‌استفاده كردم.
براي اين منظور قراردادي بين من و آن شركت منعقد شد كه آن شركت تعهد نمود هر دو هفته يكبار وجه كتابهاي فروخته شده توسط سايت مرا به من پرداخت كنند.
علاوه بر آن اين سايت سرويس پرداخت وجه از طريق كارتهاي پارسيان و سامان را نيز در اختيار مشتريان من قرار ميداد.
تا اينجاي كار كه همه چيز خيلي خوب است.
چيزي كه باعث شد امروز اين پست را بنويسم جواب بسيار بسيار سربالاي آن شركت به اعتراضات من بود.
من دو اعتراض داشتم. يكي اينكه با گذشت 9 ماه از تاريخ قراردادمان آن شركت هنوز هيچ اقدامي جهت پرداخت وجه من صورت نداده است
و دوم آنكه هنوز وجه يكي از مشترياني كه در بهمن سال 84 از طريق كارت بانك سامان از اين سرويس خريد كرده بود و پول از حسابش كسر شده است در ليست سفارش ثبت نشده است و سفارشي به دست ما نرسيده و عليرغم اينكه كتاب را بعدا خودم برايش به رايگان فرستادم وجه مذكور همچنان گم شده است!! و سايت پرداخت مدعي است چون وجه عده زيادي اينطور شده است ما از كجا بدانيم وجه شما چقدر بوده است كه بعدا با استفاده از شماره رديابي سفارش مشكل نامعلوم بودن صحت ادعاي ما حل شد و آنان پذيرفتند كه چنان مبلغي را به صاحب كارت بدهكارند ولي هنوز خبري از برگرداندن وجه خريدار نيست.
بعد از دو ماه انتظار براي دريافت پاسخ به دو نامه اعتراضي كه به آن شركت ارسال كرده بودم امروز بعد از چندمين تلفن به من گفتند كه ما نميتوانيم به قراردامان عمل كنيم و اگر دوست نداريد قراردادتان را باطل كنيد!!!
به همين راحتي كه الان داريد ميخوانيد
از آنها خواستم به نامه من كتبا پاسخ بدهند كه گفتند اين كار را نميكنيم
فكر نميكنم بيش از اين بتوان در حق يك مشتري بي احترامي كرد.
همانطور كه ميدانيد قرار داد يك توافق دو طرفه است و آنها حتي به امضاي خودشان نيز احترام قائل نشدند. ولي كو حمايت از مشتري؟
از اينكه شركتي به اين راحتي به حقوق ديگران تجاوز كند واقعا متاسفم.
در روز روشن...
متاسفانه بدليل طولاني بودن فرايند قضايي نمي ارزد وقت بگذارم و شكايت كنم. آيا كسي راه بهتري سراغ دارد؟
تنها كاري كه ميتوانستم بكنم مطرح كردن آن در اينجا بود كه شايد جلوي اشتباه ديگران را بگيرم. لطفا تا جايي كه ميتوانيد اين مطلب را به گوش ديگران برسانيد

براي ارسال اين پست از طريق ياهو ميسنجر به دوستانتان روي اينجا كليك كنيد





توضيح:
در تاريخ 20/04/85 مدير اين شركت در تماسي ضمن عذر خواهي، علت نواقصات فوق را ناشي از برخي نقل و انتقالات و برخوردهاي شخصي برخي پرسنل ذكر كرد كه موضوع به موقع به اطلاع مديريت شركت نرسيده بود و بيان نمودند بلافاصله در خصوص جبران اقداماتي را انجام خواهند داد
كه در اينجا نوشتم. آخر اين پست را هم بخوانيد

۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
واقعا متاسفم. من در یکی از سایتهای خبری پر بازدید میتوانم مطلب شما را بگذرام. برای این شرکتها بهترین کار آشکار شدن بی تعهدی شان است.
البته قبل از آن شماره تماس آنها بدهید تا با ایشان تماس بگیرم و تحقیق کوچکی در این زمینه بکنم. در این حالت اطلاعات بهتری میتوانم در سایت بگذارم
موفق باشید
مسعود
naderinews@yahoo.com

ناشناس گفت...

سلام مجدد
راستی در مورد طرح شکایت و نیز طرح موضوع در شورای عالی انفورماتیک و سازمان نظام صنفی رایانه ای غفلت نکنید. من نظام صنفی را میشناسم. چند نفر آدم با غیرت در آن هستند. شما هم با مدارک قانونی اقدام کنید. آقای مجاهدی هدف اصلی این است که نگذاریم حق پایمال شود و رسیدن به پول شما هدف فرعی است .
اگر هر کسی حساسیت لازم را داشته باشد شرکتهای اینچنین جرات این برخوردها را نخواهند داشت.
پس در هر حالتی می ارزد
یا حق
مسعود

Alireza Mojahedi گفت...

سلام آقاي مسعود
از راهنماييتان ممنون
لطفا در خصوص شورای عالی انفورماتیک و سازمان نظام صنفی رایانه ای مرا راهنمايي كنيد كه چگونه و با چه آدرسي تماس بگيرم
قرار داد من موجود است. نامه هاي اعتراضم هم همچنين
ولي آنها هرگز جواب كتبي نداده اند ولي ميتوان باز هم تلفني صحبت كرد و باز هم شنيد ولي سنديت ندارد
به هر حال من دنبال پولش نيستم. بيشتر دنبال جلوگيري از زور گويي توسط يك شركت به يك مشتري هستم
اين فرهنگ نبايد باب شود و اگر با سر و صدا جلوي يكي گرفته شود بقيه هم حساب كار دستشان مي آيد
من به نظرم رسيد تبليغات دهان به دهان بهترين راه باشد و كم هزينه تر
دنبال شايعه پراكني نيستم. آدرسم موجود است و هركسي خواست ميتواند بررسي كند

ناشناس گفت...

آقا اگر داستان این طور باشد که گفته اید من هم بسیار از چنین پیشامدی متاسف هستم و حستان را هم کاملا درک می کنم. من هم پیشنهادی مشابه مسعود دارم (چقدر این روزها من مسعود با هم دچار توافق شده ایم). تجربه خود من می گوید که هزینه تخلف از تعهدات قراردادی در ایران بالا نیست افراد به راحتی این کار را می کنند. ضمن این که فشار رقابت هم در حدی نیست که شرکت بدرفتار را تنبیه کند. در این حالت پیگیری این موضوع از طرف فردی مثل شما فقط جنبه احقاق حقوق شخصی تان را ندارد و یک جور کمک به بهبود فضای کسب و کار در کشور هم است. به نظرم اگر بتوانید یکی دو مدرک مشخص از این که شرکت به تعهداتش عمل نکرده فراهم کنید می شود در اینترنت هم نسبت به آن اطلاع رسانی کرده و این شرکت را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داد.

Alireza Mojahedi گفت...

سلام حامد جان
حرفت رو قبول دارم ولي هيچ مدركي ندارم جز قرارداد و ليست فروشي كه وجهي بابتش نگرفتم
فكر ميكنيد چقدر وقتم رو تو دادگاه ميگيره؟
حاضرم هر جوري كه لازمه شكايت كنم ولي وقتي كه بايد صرف كنم واقعا فكر ميكنم خيلي اذيتم كنه

ناشناس گفت...

سلام
چرا مستقیما از خود پارسیان و سامان سرویس نگرفتین؟

ناشناس گفت...

دوست عزیز من تنها کاری که ازم بر می آید این بود که این مطلب را در وبلاگمان پخش کنم :
www.tick.mihanblog.com
به امید پیروزی بر پرداخت در دادگاه

ناشناس گفت...

جای تاسف است که بهترین سرویس خرید و فروش اینترنتی در ایران که با سختی فراوان بانکها را نیز به تحرک وا داشته است از سوی افراد خارج از گود مورد انتقاد مخرب قرار می گیرد. من خود از فروشگاههای این سیستم هستم و در حال حاضر چندین فروشگاه مختلف در این سیستم افتتاح کرده ام. فقط به دلیل اینکه برداشت دیگری نشود از ارائه آدرس سایت های خود خودداری می کنم. از همه دعوت می کنم با حمایت و انتقاد های سازنده جهت پیشرفت مملکت به سهم خود کمک کنند

ناشناس گفت...

با سلام سيستم پرداخت هنگام تحويل كالا كلاً باعث اطمينان خاطر خريداران و گسترش تجارت الكترونيك در كشور شده . از نظر تنوع محصول نيز در وضعيت مطلوبي قرار دارد . با تشكر

سجاد صائب از رامهرمز

ناشناس گفت...

پرداخت عالي عالي عالي٠ بهترين كار ايرانيان در قرن ۲۱ ٠ واقعا جاي تحسين دارد ولي اگه يكم سرعت رسيدن جنس به دست مشتري حتي از طريق پست پيشتاز ترميم بخشد بسيار عالي مي شود٠ ولي دمتان گرم و واقعا و جدا مرحبا٠ خسته نباشيد حسابي به شما دوستان عزيز ايران زمين٠ موفق باشيد/٠


ميلادپوركريم

ناشناس گفت...

سلام پرداخت سايت بسيار عالي و خوبي است ٠ قبلا يك بار از اين سايت خريد كردم و به موقع هم به دستم رسيد ٠ اما واقعا سايت مفيديست و اگر محصولات آن بيشتر هم بشود كه ديگه عالي ٠ از تمامي مسئولين اين سايت مال تشكر را دارم ٠


هاني هشيار

ناشناس گفت...

پرداخت كار عاليست ٠ به اميد روزي كه هر ايراني فقط براي تفريح از منزل خارج شود٠

مسعود شاهینی

ناشناس گفت...

سلام پرداخت خيلي ايده باحالي البته اگه در همه زمينه ها بتوان اين کار را کرد و همچنين به سرعت به تقاضا ها عمل کرد و به دست مشتري رساند در هر صورت تبريک و ممنونم کشور نيازمند اين سيستم است به صورت بسيار گسترده تر و وسيع تر


جواد

ناشناس گفت...

مسئولین محترم پرداخت واقعا خسته نباشيد٠ من اولين خريدم را انجام دادم٠ كار شما در نوع خود عاليه٠ با تشكر
سبحان كاظمي پور

ناشناس گفت...

از تمامي مسئولين و دست اندركارن عزيز كه در طراحي و پياده سازي سايت پرداخت سهيم بودند كمال تشكر را دارم واقعا روش نويني در خريد محصولات مي باشد
فرشيد وظيفه دوست

ناشناس گفت...

سلام٠٠٠از زحمات بسيار مسئولین پرداخت سپاسگزارم٠به جرئت ميتونم بگم فرهنگ تجارت الكترونيك رو درميان مردم پايه ريزي كرده اند٠٠٠ مرسي
محمد منوچهري

ناشناس گفت...

مسئولين محترم سيستم پرداخت دمتون گرم خسته نباشيد بابا ايرانم داره به همت شما عزيزان سر و ساماني مي گيره خدا قوت

افشار

ناشناس گفت...

با تشكر از اقدام سیستم پرداخت اولين باري است كه فهميدم در ايران هم مثل اكثر كشورهاي دنيا خريد و فروش اينترنتي انجام مي شود ٠ بسيار خوشحال شدم اميدوارم اين كار ادامه پيدا كند٠با تشكر

محمد ساروقي

ناشناس گفت...

ه نام خدا فقط مي خواستم از زحمات بي دريغ مسئولين محترم پست تشكر كنم ٠ همگي خسته نباشيد

محمد نعيمي

Alireza Mojahedi گفت...

اين كامنتهاي بالا را حتما بخوانيد
عجيب است كه هيچ كدام نه ايميل دارند و نه وب سايت و همه هم از پرداخت تعريف كرده اند
كساني كه حتي يكبار هم آدرس آي پي آنان در وبلاگم ثبت نشده بود به يكباره سبز شدند
آيا واقعا مسئولين سايت پرداخت با توجه به توضيحي كه در پايان پست نوشته ام نيازي به اين كار داشتند؟
سوال ديگري كه پيش مي آيد اينكه اگر به فرض همه اين افراد يك نفر نباشند، چگونه از اين پست مطلع شده اند و تشويق شده اند كه اين تعاريف را بنويسند؟
شايد بهتر باشد كه سكوت كنم

ناشناس گفت...

خوانندگان محترم باقی نظرات را در سایت زیر مطالعه نمایند:

http://www.irpoststore.com/Testimonial.jsp

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

از ضرر دیده های سیستم پرداخت شرکت رهنما هستم.
یک سال فعالیت کردم اما چیزی جز انتظار و ضرر و خود خوری نصیب من نشد .
الان هم با بیش از دو میلیون تومان طلب دستم به هیچ جا بند نیست .
به من میگن اگه فکر می کنی مشگلت با شکایت حل میشه برو شکایت کن !!!!!!!!!!!!!! ….
من هم از سه چهار طریق در حال پیگیری هستم
توضیح میدم که دوستان هم این روشها رو پیگیری کنند شاید فرجی حاصل بشه . اگه بصورت گروهی به مراجع مرتبط فشار وارد کنیم
احتمال پیگیری این مشگل هست

یک - از طریق وب سایت دکتر احمدی نژاد
بخش ارتباط با ما - سو استفاده در سطح کشور
http://www.president.ir/fa = website

دو - نماینده های مجلس - از نماینده شهر خودتون بخواید مسئله رو
در سطح بزرگتری مطرح کنند

سه - سازمان بازرسی کل کشور
چون پست به بخش دولتی ارتباط دارد و شرکت رهنما هم
واسطه بین پست و فروشندگان اینترنتی است
http://www.gio.ir/ = website

چهار- ارائه شکایت با مستندات به دادستانی

دوستان بصورت گروهی شکایت خود رو مطرح کنید تا مسئولان رسیدگی کنند . برای تنظیم یک شکایت گروهی من آمادگی خودم رو اعلام میکنم .
و منتظر پیام های شما هستم

ناشناس گفت...

به نام خدا
از قدیم گفتن چاقو دسته خود را نمی برد
اما جدیدا این کار را انجام می دهد!
یک دست صدا ندارد ! باید بیشتر با هم در تماس باشیم، سند سازی کنیم و بصورت گروهی شکایت خود را طرح کنیم تا شاید نتیجه بخش باشد.
email:alimehri007@yahoo.com
به من mailبزنید تا در طرح شکایت هماهنگ شویم!