۱۳۹۷/۰۵/۲۸

دنیای فیلنسرها

فریلنسری چیست؟ فریلنسر کیست؟
دنیای ابزارهای دیجیتال مردم دنیا را به هم نزدیک کرده است
امروزه خیلی راحت و ارزان میتوانیم با دوستانمان در هر کجای دنیا ارتباط ویدئویی برقرار کنیم، با طرفهای تجاری مذاکره کنیم، اسناد و مدارک را به هم بفرستیم، روی پروژه ای مشترک از چند نقطه دنیا با همدیگر کار کنیم و …
پس چرا نتونیم از راه دور برای شرکتی در گوشه دیگر دنیا کار کنیم؟
تازه اصلا نیازی هم نیست در استخدامشان باشیم! و یا حتما در آن کشور اقامت کنیم.
به این کار میگویند فریلنسری و افرادی که کاری از دستشان بر می آید که میتوانند از این طریق آنرا به دیگران عرضه کنند میگویند فیلنسر.
مثلا اگر شما گرافیست خوبی هستید، تایپ خوبی دارید، بلد هستید با اکسل کار کنید یا حتی در ورد صفحه بندی کتاب انجام دهید و میتوانید از زبانی به زبان دیگر ترجمه کنید (حتی برخی شرکتهای خارجی نیاز دارند بروشور فارسی درست کنند و به کسی نیاز دارند آنرا به فارسی ترجمه کند) اگر برنامه نویسی برای کامپیوتر یا موبایل بلد هستید و اگر…
خلاصه هر کاری که دیگران ممکن است به آن نیاز داشته باشند را بلد هستید میتوانید وارد دنیای فریلنسرها شوید
کارهای فریلنسری به صورت پروژه ای هستند و یکبار که انجام شد تمام میشود. مثل مثلا تایپ چند صفحه از روی عکس یک متن.
ولی ممکن است طرف از کار شما راضی باشد و بخواهد باز هم به شما سفارش کار بدهد.
در ایران هم سایتهای زیادی داریم که میتوانید با آنها تجربه فریلنسری را شروع کنید و اطلاعاتتان را در این حوزه زیادتر کنید. مثل پونیشا ponisha.ir  در اینترنت به فارسی سرچ کنید چیزهای زیادی پیدا میکنید
اصلا حتی اگر کاری دارید که نیاز دارید یکی برایتان انجام دهد هم میتوانید از این طریق سفارش بدهید با قیمت مناسب کسی در منزلش در گوشه دیگری از این آب و خاک آنرا برایتان انجام دهد.
به همین راحتی
حسن دیگرش آن است که با گران شدن دلار ما ایرانی ها نیروی ارزان قیمتی برای دنیا محسوب میشویم. فرض کنید اگر شما روزی ۱۰۰ هزار تومان میگرفتید که کاری برای کسی انجام دهید با دلار ۴۲۰۰ تومان (حالا ۴ هزار تومان بگیریم که رند شود) میشد ۲۵۰۰ دلار . الان با دلار ۱۰ هزار تومانی میشود ۱۰ دلار! یعنی شما همان فرد هستید و همان کار را اینبار با ۱۰ دلار انجام میدهید.
این یعنی اینکه مشتری خارجی بیشتری به سراغتان خواهد آمد و عملا کسی را توانایی رقابت بر سر قیمت با شما نیست!
میماند مشکل دریافت وجه که برای آن هم سایتهایی در کشورمان با دریافت کمیسیون راه حلهایی را به شما ارائه میکنند. (هر کدامشان پول بیشتری داد اینجا معرفی اش میکنم! 😄)
و اما مشکل اصلی دیگری که شاید به ذهنتان برسد رابطه مرغ و تخم مرغی دریافت و پرداخت پول است. به هر حال آمدیم پول دادیم طرف کارش را تحویل نداد یا درست تحویل نداد. یا برایش کار کردیم و پول ما را نداد. تکلیف چیست؟
راه حل خیلی ساده است. سایتهایی که کارفرما را به پیمانکار (فریلنسر) متصل میکنند نقش واسط را بازی میکنند و پول توافق شده را از سفارش دهنده کار دریافت کرده و نگهداری میکنند و وقتی سفارش تحویل شد و کارفرما راضی بود پول فریلنسر را آزاد میکنند.
به همین راحتی.
نمونه های ایرانی را با سرچ فارسی بررسی کنید.
در زیر هم چند نمونه خارجی مشهور را معرفی میکنم. بررسی کنید و بعد از کسب تجربه در یک فریلنسر ایرانی در این بازار بزرگ جهانی دست بکار شوید و درآمد ارزی ایجاد کنید:
این سایتها بازیکنان بزرگ دنیا در این کار در حوزه های عمومی هستند.
خود عبارت را سرچ کنید باز هم سایتهای بیشتری پیدا میکنید.  بخصوص که برخی اصلا فقط تخصصی در یک حوزه خاص کار میکنند.
من هم بعدا میام کمیسیونم رو از شما میگیرم 💐😄
پ.ن.:
پیامی از طرف یکی از اعضای کانال:
“در مورد فریلنسینگ و ارتباط با سایتهای مرتبط خارجی یک چالش بزرگ در واقع احراز هویت در این سایت هاست. اخیرا مکانیزمی برای احراز هویت در نظر گرفته اند که یکی از ارکان آن داشتن کارت هویتی معتبر و البته کارت هویتی از کشورهایی غیر از ایران و چند کشور دیگر است که کار را دشوار ساخته. حتی برخی به داشتن تصویر کارت هویتی هم بسنده نکرده و تصویری از خود صاحب کارت از چند جهت درخواست می کنند که کار را دوچندان سخت می کند.
به ویژه این اتفاق در مورد سایت هایی که پایه امریکایی دارند، به شدت سخت گیرانه تر است”
با سپاس از دوست عزیزمان که لطف کردند و سریعا توضیحات تکمیلی شان را در اختیارمان قرار دادند باید عرض کنم با توجه به تعداد بسیار زیاد این سایتها، حتما که راهی برای موفقیت شما دیده خواهد شد. نگران نباشید. تلاشتان را بکنید. شرایط هم همیشه اینگونه نخواهد بود

by علیرضا مجاهدی via Dr. Alireza Mojahedi

هیچ نظری موجود نیست: